Przypomnijmy, że w pierwszej kolejności inwestor – firma TDJ Estate – planuje przy Spodku postawić niższy z biurowców .KTW, który ma mieć 66 metry wysokości i 14 pięter, drugi, który powstanie później, ma mieć 133 metry. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Strabag. Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu od przekładek sieci pod działką, następnie przystąpiono do wykonywania ścian szczelinowych, które wyznaczą obszar do wylania fundamentów biurowców, a przy okazji będą stanowiły ściany podziemnego parkingu znajdującego się pod kompleksem .KTW. Takie rozwiązanie zastosowano także w trakcie przebudowy placu Szewczyka, na którym powstały dworzec kolejowy i galeria handlowa. Ściany mają mieć ponad 300 metrów długości.
- W procesie budowy ściany szczelinowej wszystko idzie zgodnie z założonym planem. Zostało już zakończone drążenie wykopu ściany szczelinowej wraz z jej betonowaniem – wyjaśnia Marta Stach z Biura Prasowego inwestycji. - Trwa też usuwania przypór ziemnych pod 1 oraz 2 rząd tymczasowych kotew gruntowych. Na bieżąco wykonywane są tymczasowe kotwy gruntowe dla 1 oraz 2 rzędu kotew wraz z ich sprężeniem - dodaje.
Na placu budowy prowadzone są też intensywne wykopy pod fundamenty kompleksu.
Budowa pierwszego, niższego biurowca .KTW potrwa dwa lata. Plan zakłada, że w tym roku powstaną trzy kondygnacje podziemne przeznaczone głównie na parking. Oprócz technologii ścian szczelinowych, zostaną dodatkowo wykonane elementy konstrukcji poprawiające stabilność posadowienia budynku.
Oba wieżowce, zaprojektowane przez architektów z bytomskiej pracowni Medusa Group, będą budowane w żelbetowej konstrukcji. Każda z wież będzie się składała z segmentów, wyższa z trzech, niższa z dwóch, przesuniętych względem siebie.
Materiał partnera zewnętrznego NBP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?