Józek Madej, Katarzyna Sąsiadek i Weronika Kiersztejn na pomysł stworzenia oryginalnego i dosłownie słodkiego przewodnika wpadli już w 2011 roku, ale prace rozpoczęli dopiero w lutym tego roku. - Design całego produktu powstał od zera. Mowa tu nie tylko o warstwie wizualnej (grafika opakowania, grafika marki), ale przede wszystkim o formie: dwuczęściowym pudełku, wewnętrznym przezroczystym blistrze czy proporcjach samych czekoladek – wyjaśniają.
Serie przewodników są dwie, po Katowicach i po Śląsku. Seria Zjedz sobie Katowice to niebieski przewodnik,którego wnętrze nawiązuje do charakterystycznych symboli Katowic. W środku znajdziemy czekoladki m.in w kształcie katowickiego Spodka, Superjednostki czy Kielichów, które wyróżniały katowicki dworzec. Jest też ulica Mariackiej, Nikiszowiec oraz Moderna, ale także czekoladki przypominające o Instytucie Jazzu w Katowicach, zespole Kaliber 44, czy odbywających się w stolicy aglomeracji festiwalach muzycznych.
Seria Zjedz sobie Śląsk to z kolei bordowa edycja przewodnika, w której z kolei znajdziemy czekoladki będące symbolami największych miast Śląska: od Cieszyna po Pustynię Błędowską. Znajdziemy tu m.in. Zamek w Cieszynie, gliwicką Radiostację, kopalnię Guido w Zabrzu, Park Śląski w Chorzowie, Browary Tyskie czy Studio Filmów Rysunkowych. Nie zabrakło również czekoladki design, która kształtem nawiązuje do kultowego krzesła z fabryki mebli giętych w Jasienicy czy miasta 38 rond, czyli Rybnika.
W obu przewodnikach – bombonierach jest po 16 czekoladek. Pod każdą z nich jest krótki opis skonsumowanego przed momentem obiektu, czy miejsca.
- Obie serie mają dedykowane im mapy, dzięki którym można poznać Katowice i Śląsk lub wybrać się na spacer zaproponowanym, czekoladowym szlakiem. Po otwarciu pudełka, pierwsze co widzi klient to właśnie te mapy, pod spodem znajdują się czekoladki, a pod nimi autorskie opisy prezentowanych obiektów. Niektóre z nich, mogą być zaskoczeniem nawet dla rodowitych Ślązaków – tłumaczą projektanci.
Czekoladki w bombonierach są mleczne, mleczne z żurawiną, gorzkie i gorzkie z żurawiną. - Ziarno kakaowca, użyte do produkcji przewodnika, selekcjonowane jest ręcznie przez belgijsko-francuską wytwórnię czekolady, Barry Callebaut. Dzięki czemu, gorzka czekolada zawiera blisko 70,4 proc. kakao, a mleczna około 35,2 proc. - wyjaśniają pomysłodawcy z Musk.
Waga przewodnika to 304 gramy, czyli mniej więcej trzy tabliczki czekolady. Jego wartość energetyczna, to 543 kcal na 100 gram.
Pierwsza seria przewodników ukazała się w limitowanej edycji 500 egzemplarzy, które można nabyć m.in. w Geszefcie w Katowicach, Złej buce, Muzeum Śląskim czy Kopalni GUIDO w Zabrzu. Przewodniki – bomboniery kupimy za 49,90 zł.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?