Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zepsute mięso w Auchan

Agnieszka Szpila
Śląscy inspektorzy handlowi przeprowadzili w marcu i kwietniu kontrolę wszystkich śląskich hipermarketów Auchan. - Najgorzej wypadł katowicki Auchan - twierdzi Adam Zawiszowski, rzecznik prasowy Śląskiego Wojewódzkiego ...

Śląscy inspektorzy handlowi przeprowadzili w marcu i kwietniu kontrolę wszystkich śląskich hipermarketów Auchan.
- Najgorzej wypadł katowicki Auchan - twierdzi Adam Zawiszowski, rzecznik prasowy Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Katowicach. - Znaleźliśmy tam nieświeże, wręcz zepsute mięso, kurczaki sprzedawane nawet do kilku dni po terminie przydatności do spożycia.

Zepsute mięso znajdowało się w magazynach. Jak napisali w protokole inspektorzy, "cztery sztuki tusz cielęcych wykazywały znaczne cechy zepsucia, zapach gnilny, bardzo lepką powierzchnię oraz zmianę barwy na szarą." Zakwestionowane mięso miało zostać zniszczone.

- Z naszych ustaleń wynika, że zniszczono 80,8 kg zepsutego mięsa, tymczasem cztery tusze cielęce ważą najmniej 133 kg - mówi Zawiszowski. - Wynika z tego, że część zepsutego mięsa nie została zniszczona. To niedopuszczalne postępowanie.

- Zakwestionowano trzy, a nie cztery tusze cielęce znajdujące się w magazynie. W takim przypadku waga się zgadza - twierdzi Krzysztof Kirow, dyrektor katowickiego Auchana. Potwierdzają to również u powiatowego lekarza weterynarii.

- Zepsute mięso znajdowało się w magazynie, bo tam jest również miejsce na artykuły przeznaczone do zniszczenia. Nie mamy innego chłodzonego pomieszczenia, a mięso musi być przebadane przez lekarza weterynarii i wcześniej gdzieś składowane - mówi Kirow.

Inspektorzy mieli też poważne wątpliwości co do świeżości kurczaków. Zdarzało się, że na partii kurczaków na grill widniał napis "należy spożyć przed 7.03.03" tymczasem można je było kupić w okresie od 9 do 11 marca. - Trudno mi jednoznacznie stwierdzić, co mogło być tego przyczyną - mówi Krzysztof Kirow. - Być może sprawił to system informatyczny. Mamy ponad sto dostaw dziennie i zdarza się, że najnowsza dostawa nie jest jeszcze wprowadzona do systemu. W efekcie sprzedawany towar jest "informatycznie" przeterminowany, a fizycznie świeży.

Dyrektor zapowiada, że jeśli winnymi niedociągnięć okażą się pracownicy hipermarketu - poniosą konsekwencje.

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto