Nowa płyta postojowa to klucz do dalszego rozwoju lotniska
Jak twierdzi Piotr Adamczyk, rzecznik pyrzowickiego Lotniska im. Wojciecha Korfantego, budowa nowej płyty postojowej była determinantą dalszego rozwoju lotniska.
- Dodatkowe stanowiska postojowe są dla naszego lotniska bardzo ważne. Zwłaszcza, ze bazuje u nas wiele lotniczych firm takich jak np. Wizz Air , Ryanair czy Enter Air – mówi Piotr Adamczyk. – Żeby móc się rozwijać, musimy mieć odpowiednią liczbę stanowisk postojowych – dodaje.
INFRASTRUKTURA, BUDOWA DRÓG, KOLEJ, LOTNISKO, ZOBACZ KONIECZNIE
- Pyrzowickie lotnisko ma już nowy rozkład lotów! Jest sporo nowości, sprawdźcie
- Monorail w Katowicach i Sosnowcu szybko nie powstanie. Znamy powody
- Na wakacje w styczniu lataliśmy najchętniej w historii katowickiego lotniska
- Nowy wiadukt ułatwi pociągom dojazd do stacji Pyrzowice Lotnisko
- Jedną aplikacją zapłacisz za przejazd A4 do Krakowa i do Wrocławia
- Pociąg na lotnisko w Pyrzowicach nie dojedzie do terminali
Warto wiedzieć, że zwykle na jedną bazującą na lotnisku maszynę przypadają aż cztery załogi – to jest około 25 osób. Do tego obsługa techniczna pojazdów. Większa liczba maszyn, stacjonujących na lotnisku, przekłada się więc także na liczbę miejsc pracy, dla osób z naszego regionu.
Dzięki zakończeniu budowie nowej płyty postojowej liczba stanowisk postojowych dla wspomnianego typu samolotów wzrosła w Pyrzowicach z 37 do 46. Wartość przedsięwzięcia, które rozpoczęło się pod koniec 2019 roku, to 51 mln zł brutto. Wykonawcą inwestycji była firma Silesia Invest.
Nie przeocz
- Teresa Werner obchodzi urodziny! Jej ukochane miejsce to Koszęcin. Zobaczcie!
- Tego już nie kupisz w Biedronce! Oto LISTA wycofanych produktów z Rosji i Białorusi
- Wiosna w żywieckim Parku Habsburgów. To fantastyczne miejsce na weekendowy spacer
- Najtańsze działki do kupienia w województwie śląskim! Zobacz
Płyta postojowa w Pyrzowicach gotowa, nowy hangar w budowie
Budowa nowej płyty była jednym z dwóch zadań, składających się na projekt rozbudowy bazy do obsługi technicznej samolotów. Drugim jest konstrukcja trzeciego hangaru, który powstaje przed świeżo oddaną do użytku nawierzchnią lotniskową.
Nowy hangar będzie największym tego typu obiektem w Pyrzowicach, jego powierzchnia wyniesie około 9,3 tys. metrów kwadratowych. W środku znajdą się dwie zatoki do serwisu samolotów maksymalnej wielkości Airbusa A321neo, który mierzy 44,5 m długości, 11,7 m wysokości i 35,8 m rozpiętości.
Budynek wyposażony będzie także w warsztaty, lakiernie oraz duże zaplecze socjalne i biurowe. Budowa hangaru rozpoczęła się w pierwszym kwartale 2021 roku, do użytku zostanie oddany w połowie 2022. Najemcą trzeciego hangaru będzie linia lotnicza Wizz Air.
Trwają dostawy pomocy humanitarnej na Ukrainę
- Pomimo pandemii koronawirusa, która wywołała największy kryzys w historii branży lotniczej, zrobiliśmy wszystko, żeby nie przerwać kluczowych dla rozwoju Pyrzowic inwestycji. Osiągnęliśmy ten cel. W trakcie pandemii rozbudowaliśmy terminal pasażerski B. Z powodzeniem realizujemy także projekt rozbudowy bazy do obsługi technicznej samolotów. Oddane do użytku nowe stanowiska postojowe są ważne z perspektywy rozwoju Katowice Airport. Ułatwią także obsługę frachtowców z pomocą humanitarną dla Ukrainy – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport.
Warto wspomnieć, że 29 marca na lotnisko im. Wojciecha Korfantego dotarł kolejny transport humanitarny dla mieszkańców Ukrainy, którzy mierzą się z rosyjską barbarzyńską agresją zbrojną. Ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, z magazynów Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) - przyleciało 110 ton wsparcia m.in. koce i łóżka polowe. Rejs obsłużył Antonow An-124 Rusłan, należący do ukraińskiej linii lotniczej Antonov Airlines. To jedna z większych maszyn, jakie pojawiają się na pyrzowickim lotnisku.
Lotnisko im. Wojciecha Korfantego inwestuje w infrastrukturę
GTL SA od 2007 roku konsekwentnie prowadzi rozbudowę pola ruchu naziemnego Katowice Airport, na które składa się droga startowa, drogi kołowania i płyty postojowe. Gdy w 2007 roku Spółka rozpoczęła największy w historii lotniska program inwestycyjny, powierzchnia pola ruchu naziemnego wynosiła 33 ha, po 15 latach sprawnie realizowanych inwestycji jest to już ponad 88 hektarów. W latach 2007-2022 w Pyrzowicach przeprowadzono osiem dużych projektów związanych rozbudową pola ruchu naziemnego, w tym pięć dotyczyło budowy nowych płyt postojowych.
Wybudowano także nową płytę do odladzania, zmodernizowano drogi kołowania i zrealizowano kluczowe dla funkcjonowania portu zadanie, czyli budowę nowej drogi startowej o długości 3 200 metrów z systemem dróg kołowania. Łączna wartość inwestycji związanych z rozbudową pola ruchu naziemnego w latach 2007-2022 wyniosła ok. 470 mln zł brutto, z tego 130 mln zł stanowiło pozyskane przez Spółkę dofinansowanie z Programu Operacyjnego infrastruktura i Środowisko w ramach Funduszu Spójności Unii Europejskiej.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?