MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Tempo 30 w Katowicach powiększy się jesienią 2019 o ulice Mickiewicza, Zabrską, Sobieskiego, Opolską, Dąbrówki. Grundmanna bez zmian

DN
Ulica Mickiewicza
Ulica Mickiewicza DN
Strefa Tempo 30 w Katowicach zostanie poszerzona o ulice Mickiewicza, Zabrską, Sobieskiego, Opolską i Dąbrówki. To kwartał ulic między Sokolską, Gliwicką, Grundmanna i Chorzowską. Tak stanie się jesienią 2019. Grundmanna zostaje bez zmian i bez strefy z ograniczeniem prędkości.

Powiększenie strefy Tempo 30 zapowiedział prezydent miasta Marcin Krupa, wyliczając działania w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu we wrześniu 2019.

- Od 2015 roku w naszym mieście działa strefa tempo 30 w Śródmieściu, a od dwóch lat podobne strefy wprowadziliśmy w dzielnicach. Dzisiaj w ramach ETZT poszerzamy Strefę Tempo 30 w Śródmieściu także do ulicy Grundmanna – powiedział prezydent Marcin Krupa.

O jaki obszar dokładnie chodzi? Strefa tempo 30 w Śródmieściu zostaje poszerzona o kwartał ograniczony ulicami: Sokolska, Gliwicka, Grundmanna, Chorzowska. Ulica Grundmanna będzie granicą i sama nie wejdzie w tę strefę. Obecnie ma ona 3 pasy ruchu w każdą stronę i jest niejako obwodnicą centrum. Ograniczenie prędkości tu nie będzie.

W kwartale z ograniczeniem Tempo 30 znajdują się ulice: Mickiewicza, Zabrska, Sobieskiego, Opolska, Dąbrówki.

Zobacz zdjęcia:

MZUiM Katowice przystąpił już do wprowadzania nowej organizacji ruchu. Prace powinny zakończyć się do 20 września 2019.

Przypomnijmy. Strefa Tempo 30 obowiązuje w centrum Katowic od 17 sierpnia 2015 roku. Na ulicach w jej granicach nie można jechać szybciej niż 30 km na godzinę. W ramach uspokojenie ruchu pojawiło się też wiele podwyższonych przejść dla pieszych i progów "poduszek", przez które swobodnie przejeżdżają autobusy, ale auta osobowe muszą bardzo zwolnić. Pierwsza strefa rozciągała się między ulicami Mikołowską, Francuską i Dudy-Gracza oraz między A4 i DTŚ. Wyłączone z niej są, aby zapewnić sprawny ruch tranzytowy, główne szlaki komunikacyjne jak:

  • autostrada
  • DTŚ
  • ulica Mikołowska
  • Francuska
  • Dudy – Gracza
  • Korfantego
  • Kościuszki od ul. Poniatowskiego w kierunku Brynowa
  • ul. Warszawska na odcinku do ul. Szkolnej (od Szkolnej do rynku strefa będzie obowiązywała).

A także fragmenty ul. Słowackiego w rejonie wjazdu do Galerii Katowickiej i skrzyżowania Dworcowa - Kościuszki - św. Jana - Pocztowa – Młyńska. W ubiegłym roku do strefy włączono jeszcze, na wniosek Uniwersytetu Ekonomicznego, ulicę Bogucicką.
W 2017 roku zapadła decyzja, żeby do strefy Tempo 30 włączyć dzielnice miasta. Objęła ulice w Koszutce (rejon ulic Grażyńskiego, Okrzei, Morcinka i Czerwińskiego), Dąbrówce Małej (rejon ulic Siemianowickiej, Styczniowej i Siwka), Nikiszowcu, Brynowie (na ulicy Ceglanej), Piotrowicach i Ochojcu (rejon Osiedla Odrodzenie i ulicy Szenwalda), Ligocie (rejon ulic Japońskiej, Emerytalnej i Zagrody), Zawodziu (rejon ul. Marcinkowskiego) oraz Śródmieściu w rejonie Biblioteki Śląskiej, a także na osiedlu Paderewskiego (rejon ulicy Sowińskiego) i na Osiedlu Tysiąclecia.

Urzędnicy podkreślają, że strefa uspokojonego ruchu oznacza:

  • większe bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu w związku z obniżeniem maksymalnej prędkości na drogach w ścisłej zabudowie miejskiej;
  • poprawę płynności ruchu samochodów, rowerzystów i pieszych;
  • zmniejszenie stężenia spalin w centrum miasta i redukcję zużycia paliwa przez samochody;
  • obniżenie poziomu hałasu;
  • przywrócenie mieszkańcom centrum miasta dzięki ułatwieniu poruszania się po nim niechronionych uczestników ruchu drogowego.
od 7 lat
Wideo

Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto