Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Projekt "Z kulturą za Pan Kleks" zwycięzcą III edycji "Katowizji". Poznaliśmy rozstrzygnięcie konkursu

OPRAC.:
Szymon Karpe
Szymon Karpe
I nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała firma Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks”.
I nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała firma Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks”. UMK
Za nami trzecia edycja konkursu "Katowizje". W konkursie biorą udział przedsiębiorstwa działające na terenie Katowic, których działalność służy lokalnej społeczności i środowisku naturalnemu. Katowizje mają na celu promocję takich firm i wyłonienie liderów społecznej odpowiedzialności biznesu. Decyzją jury najlepszym zrealizowanym w minionym 2022 roku okazał się projekt "Z kulturą za Pan Kleks" firmy Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa).

Trzecia edycja Katowizji

Katowizje to projekt mający na celu wyłonienie liderów CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) wśród lokalnych mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Nagrodzone firmy inwestują, kreują i wdrażają narzędzia oraz rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Konkurs został zorganizowany już po raz trzeci. W tej edycji konkursu brały udział projekty zrealizowane w 2022 roku. I nagrodę otrzymała firma Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks”.

- Jako miasto wspieramy budowanie partnerskich relacji pomiędzy biznesem a mieszkańcami. Przykładem tego jest konkurs Katowizje, którego trzecią edycję właśnie zakończyliśmy. Musimy pamiętać, że nie tylko duże firmy realizują działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, ale również te z sektora MŚP. Dlatego cieszę się, że pomimo trudnej globalnej sytuacji na rynkach, firmy dalej realizują działania z zakresu CSR wspierając lokalne społeczności. Wierzę, że inicjatyw, takich jak te nagrodzone, będzie w Katowicach realizowanych coraz więcej – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Spośród zgłoszonych do konkursu projektów wyłoniono najlepsze, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego. W tym roku zgłoszenia do konkursu mogły dokonać same firmy, ale również organizacje pozarządowe i mieszkańcy. Jury, w skład którego weszli przedstawiciele lokalnych organizacji pozarządowych oraz pracownicy Urzędu Miasta z zakresu projektów społecznych i przedsiębiorczości, zdecydowało o wyróżnieniu dwóch projektów, które otrzymają Nagrodę Prezydenta Miasta oraz tytuł Firmy Społecznie Odpowiedzialnej i nagrodę finansową:

Poznaliśmy laureatów konkursu

I nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała firma Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks”. Projekt stworzony został z myślą o dzieciach, które nie mają perspektyw na wyjazd lub jakiekolwiek inne atrakcje w okresie wakacyjnym. Bajka Pana Kleksa stworzyła możliwość uczestnictwa w 9 spotkaniach dla 300 dzieci, które podczas zajęć mogły zdobyć wiedzę i umiejętności. Zajęcia dotyczyły szeroko rozumianej kultury tj.: fotografii, rzeźby, tańca, rękodzieła, aktorstwa, szkicowania, poezji, malarstwa i muzyki.

II nagrodę w wysokości 2 000 zł otrzymała firma DAXON SOLUTIONS Dagmara Modrzejewska za projekt pn. „Konferencja ITILove”. Była to pierwsza tego rodzaju konferencja w Polsce, która łączyła pasjonatów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) i Cyber Security. Innowacja społeczna w tym zakresie polegała na udziale w konferencji osób z różnych środowisk i w różnym wieku, o różnym doświadczeniu zawodowym i naukowym. Podejmowane działania miały na celu zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu, budowanie świadomości i dostarczanie wiedzy z zakresu tego jak działa ICT oraz jak rozwijać innowacyjność własną i organizacji.

- Katowizje to jedna z miejskich inicjatyw, które doceniają zaangażowanie lokalnych firm na rzecz lokalnej społeczności. Działalność CSR czyli społeczne zaangażowanie biznesu jest prowadzona przez bardzo wielu przedsiębiorców jednak zazwyczaj jest prowadzona po cichu. Promocja tego typu działań jest ważna z kilku powodów, dzięki Katowizjom można pokazać różnorodność takich inicjatyw, zbudować bazę dobrych praktyk oraz zachęcić innych przedstawicieli firm z sektora MŚP do nawiązywania współpracy z organizacjami pozarządowymi i lokalną społecznością. Cieszy fakt, że coraz częściej takie działania wpisują się w stałe działania firm i są powiązane z ich podstawową działalnością – mówi Krzysztof Hołyński, członek jury „Katowizji” oraz członek zarządu i koordynator w Stowarzyszeniu Wspierania Organizacji Pozarządowych MOST.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto