Budują centrum przesiadkowe za 80 mln zł. Inwestycja wchodzi w kolejny etap. Zobaczcie, jak wygląda CP Brynów

JPP
Centrum Przesiadkowe Brynów w Katowicach JPP
Budowa centrum przesiadkowego "Brynów" w Katowicach wchodzi w kolejny etap. Od 11 maja w rejonie dawnej pętli tramwajowej wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu. Zmiany są spowodowane trwającą od kilku tygodni przebudową ulicy Rzepakowej. Dodajmy, że CP Brynów będzie najbardziej oryginalnym pod względem wizualnym węzłem przesiadkowym w Katowicach i jedynym z wielopoziomowym parkingiem.

Budowa centrum przesiadkowego Brynów wchodzi w kolejny etap

Centrum przesiadkowe Brynów powstaje na terenie dawnej pętli tramwajowej, u zbiegu ulic Jankego, Rzepakowej, Kłodnickiej i Kościuszki. W ramach prac przebudowywany jest również układ drogowy wokół, w tym ulica Rzepakowa. Roboty drogowe ruszyły w marcu i potrwają w sumie dziesięć tygodni, a 11 maja wchodzą w nowy etap. Od tego dnia aż do 22 czerwca zamknięta będzie jezdnia Rzepakowej w kierunku Ligoty oraz jej łącznik z ulicą Kościuszki.

- Ruch do Ligoty zostanie przełożony na jezdnię dla przeciwnego kierunku. Po jezdni w stronę ulicy Kolejowej poruszać się będą pojazdy w obu kierunkach. Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulicy Rzepakowej z ulicą Jankego będzie wyłączona – wyjaśnia Artur Stelmach, kierownik budowy z firmy Warbud.

W kolejnym etapie prac – od 22 czerwca do 18 lipa - zamknięta zostanie druga jezdnia Rzepakowej, tj. ta w kierunku ulicy Kolejowej.

Nowa organizacja ruchu spowoduje również zmiany w komunikacji publicznej. Zlikwidowane zostaną przystanki (kolidujące z pracami) na Rzepakowej, a ich funkcję przejmie tymczasowy przystanek na ulicy Kościuszki o nazwie „Brynów Huberta”.

Centrum Przesiadkowego „Brynów” za ponad 80 mln zł

Przypomnijmy: Centrum Przesiadkowe „Brynów” kosztuje ponad 80 mln zł (69 mln zł - budowa centrum przesiadkowego oraz układu drogowego oraz ponad 10,6 mln zł na przebudowę układu torowego). Generalnym wykonawcą jest konsorcjum firm Warbud oraz Stor. Termin ukończenia Centrum Przesiadkowego „Brynów” wyznaczono na koniec lipca 2020 roku, jednak może on ulec zmianie ze względu na zlecone wykonawcy prace dodatkowe.

Na węzeł składają się dwa elementy: wielopoziomowy parking przy DK81 (ulicy Kościuszki) oraz budynek obsługi podróżnych z wiatą nad torami tramwajowymi w rejonie dawnej pętli tramwajowej. Na parkingu na trzech kondygnacjach będą 497 miejsca, z kolei w BOP zmieszczą się poczekalnia, toaleta, punkt zakupu biletów, mała gastronomia oraz kiosk.

Konstrukcja parkingu jest już gotowa, trwa montaż paneli na elewacji, a wewnątrz prowadzone są prace instalacyjne.

Z kolei budynek obsługi podróżnych, który z wiatą już przypomina szerokie rondo kapelusza, wciąż jest w budowie. Wiata jest gotowa i zadaszona, ale bez poszycia jest kopuła BOP. Wokół trwają jeszcze prace związane z budową torowiska oraz wspomniana wcześniej przebudowa układu drogowego w tym rejonie.

Centrum Przesiadkowe Brynów:

  • 497 miejsca postojowe na trzykondygnacyjnym parkingu
  • 50 miejsc na parkingu naziemnym z funkcją Park & Ride
  • przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”,
  • poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej,
  • parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi;
  • 6 miejsc postojowych TAXI miejsca postojowe TAXI – 6 szt.
  • 6 miejsc postojowych

W Katowicach trwa budowa trzech centrów przesiadkowych

Węzeł "Brynów" to jedno z trzech centrów przesiadkowych budowanych obecnie w Katowicach. Kolejne powstają przy ulicy Sądowej przy wjeździe do centrum miasta od strony ulicy Chorzowskiej oraz w rejonie pętli tramwajowej w Zawodziu.

Węzły w Zawodziu oraz Brynowie będą miały podobną funkcję: mają integrować komunikację publiczną oraz indywidualną, czyli skłonić kierowców do przesiadki z samochodu na tramwaj, albo autobus. To dlatego zarówno w Zawodziu, jak i Brynowie, powstaną duże parkingi park&ride dla samochodów (parking przy centrach przesiadkowych będzie bezpłatny na podstawie biletu ZTM).

Z kolei CP "Sądowa" to nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach, który ma integrować komunikację autobusową: tę miejską z dalekobieżną, w tym międzynarodową. Węzeł jest już gotowy, ale nie wiadomo kiedy zostanie otwarty.

Niezdrowe produkty wciąż polecane jako korzystne

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jeżeli i to centrum przesiadkowe, będą oddawali z takim niedorobkami jak to na ul Sadowej to w tym roku nie zacznie działać... ;)) Na 100% i nie jest to kiepski żart !! Takie rzeczy tylko w UM Katowice !! To są "miszczowie" od wszystkich parkingów w całym mieście ;)) Już czuje, jak będzie wesoło z parkingiem na ul Tylnej Mariackiej i tym zbyt małym (oszczędności na kondygnacjach podziemnych !!) wybudowanym w MCK praktycznie na potrzeby KTW 2 1 !!! Tak to się robi w Chicago.... ;))

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3