Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remonty torów w Katowicach. Co Tramwaje Śląskie planują w tym roku? LISTA

Justyna Przybytek
Remonty torów w Katowicach
Remonty torów w Katowicach Marzena Bugała - Azarko
Jeśli w minionym roku remonty torów w Katowicach dały się Wam we znaki, to w tym roku szykujcie się na jeszcze większe utrudnienia. Część robót będzie dobiegała końca, część jednak kontynuowana, a sporo rozpocznie się na wiosnę.

Projekt przebudowy torów w aglomeracji spółka Tramwaje Śląskie rozpoczęła w ubiegłym roku. Planowała wymienić w sumie 46 kilometrów torów, ale okazało się, że pieniędzy wystarczy jej na remont jeszcze 14 kolejnych kilometrów. Roboty ruszyły w ubiegłym roku i jak dotąd udało się przebudować 27 km torów. Jak dotąd spośród 27 zadań inwestycyjnych udało się zakończyć pięć, a 18 jest w trakcie realizacji.

W 2014 roku TS planują dokończyć lub kontynuować realizowane inwestycje. W Katowicach spółka będzie prowadziła prace na ulicy Kościuszki, Obrońców Westerplatte i wokół placu Wolności, ale także między Katowicami a Mysłowicami.

Największy poślizg mają roboty na ulicy Obrońców Westerplatte. - Prace w Szopienicach miały być prowadzone jednocześnie na obu torach, na których ruch miał być zawieszony, ale ze względu na problemy techniczne oraz natężenie ruchu, remontujemy najpierw jeden tor. Obecnie prace trwają na tym południowym, zakończą się na wiosnę i wówczas przeniesiemy się na tor północny - mówi Łukasz Gmyrek, inżynier kontraktu z ramienia Tramwajów Śląskich.

Roboty potrwają jeszcze na placu Wolności. - W tym miesiącu powinien zostać skończony tor południowy, ale już wymianę tych przy liceum wykonamy dopiero na wiosnę, bo na czas tych prac trzeba będzie wstrzymać ruch, więc nie chcemy tego robić, kiedy pogoda jest niepewna, bo istnieje niebezpieczeństwo, że trzeba je będzie wstrzymać – wyjaśnia Gmyrek.

Do przełomu marca i kwietnia będą prowadzone prace na ulicy Kościuszki na odcinku od Szeligiewicza do wiaduktu nad A4. - Następnie rozpoczniemy remont torów na odcinku od kinoteatru Rialto do placu Miarki. W czasie tych prac ruch tramwajowy na Kościuszki zostanie wstrzymany i przeniesiony – w obie strony - na ulicę Kochanowskiego. Dopiero po skończeniu tego odcinka, rozpoczniemy prace na samym placu Miarki, a potem na fragmencie od pl. Miarki do ul. Szeligiewicza – wylicza inżynier kontraktu.

Na tym jednak nie koniec, bowiem w tym roku rozpoczną się też nowe tramwajowe inwestycje.
Planowane są roboty na końcowym odcinku torowiska w Brynowie w Katowicach - tu zostanie dobudowany nowy tor - oraz modernizacja torowiska na ulicy Gliwickiej od ul. Lisa od granic Katowic z Chorzowem.

- Prace na Gliwickiej rozpoczną się już na wiosnę, mamy już wybranego wykonawcę tego remontu – dodaje Gmyrek.

Projekt realizowany przez TS kosztuje ok. 470 mln zł ( z tego 59 proc. to unijne dofinansowanie). W jego ramach spółka remontuje tory i kupuje nowy tabor. Tramwajom udało się jednak zaoszczędzić 110 mln zł. To wystarczy na zakup 12 nowych wagonów (30 już zostało kupionych, a 60 odnowionych) oraz modernizację dotąd nie uwzględnionych w projekcie torowisk o długości 14 km. m.in. na trasie między pętlą Słoneczną a Rondem w Katowicach, w Szopienicach od skrzyżowania z ul. Brynicy po skrzyżowanie z ul. Ratuszową i na przejeździe tramwajowym w ulicy Brackiej w Dębie,

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto