Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Katowice. W centrum przemian", albo "Dla odmniany" wybierz nowe hasło dla Katowic

Justyna Przybytek
Serce ESK będzie nowym logo Katowic
Serce ESK będzie nowym logo Katowic Marzena Bugała
To już pewne Katowice nie będą promowały się hasłem "Katowice - centrum nowych form". Nowy slogan promujący stolicę województwa wybiorą sami mieszkańcy. Do wyboru mają dwie urzędnicze propozycje: "Katowice. W centrum przemian", albo "Katowice dla odmiany". Równie pewne jest to, że Spodek przestaje być logo stolicy województwa.

To już pewne Katowice nie będą promowały się hasłem "Katowice - centrum nowych form". Urzędnicy nie przyjęli propozycji PR-owców. Nowy slogan promujący stolicę województwa wybiorą sami mieszkańcy. Do wyboru mają dwie urzędnicze propozycje "Katowice. W centrum przemian", albo "Katowice dla odmiany". Głosować można do 30 lipca.

Zwolenników pierwszej propozycji "Katowice - centrum nowych form" było niewielu. Promocję miasta nowym hasłem zakłada projekt "Strategii Promocji Katowic", przygotowywany przez konsorcjum firm Imago PR, Media Partner oraz Business Consulting. Dokument przez ostatnie tygodnie był poddawany konsultacjom społecznym. Tylko co trzecia, spośród ok. 300 opinii na temat "nowych form", była pozytywna.

- Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tej propozycji trudno będzie się "zakochać od pierwszego wejrzenia", jednak skala krytyki skłoniła nas do poszukiwań od nowa - mówi Marcin Stańczyk, z Referatu Wdrażania Strategii i Promocji Wewnętrznej.

Stąd dwa nowe slogany: "Katowice. W centrum przemian" oraz "Katowice dla odmiany". Ten pierwszy był dotąd używany w działaniach związanych z promocją przebudowy centrum Katowic. Które lepsze, mają zdecydować katowiczanie. Oddać głos - poprzez wypełnienie formularza - można na stronie opowiedzkatowice.pl

Jednocześnie inny z postulatów pr-owców został przez urzędników zaakceptowany: nowym logo Katowic będzie już nie Spodek, a serce znane ze starań miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Dlaczego? Bo, jak tłumaczą w biurze prasowym UM: "relatywnie niewiele było głosów krytycznych dotyczących samego "serca", za to w wielu miejscach akcentowano sentyment do Spodka".

- Zapewniam, że "Spodek" w działaniach promocyjnych Katowic będzie obecny jako ikona miasta - twierdzi Stańczyk. - "Spodek" budzi zestaw konkretnych skojarzeń już dzisiaj przypisywanych Katowicom. "Serce" sugeruje natomiast, że miasto się zmienia - jest, symbolizowany czarnym kolorem, przemysł, ale także nowe, różnobarwne, nowatorskie i ciekawe projekty - dodaje.

Prawdopodobnie w połowie września gotowy będzie ostateczny projekt strategii. Wówczas dokument zostanie przedstawiony do akceptacji władzom miasta, które za jego opracowanie płacą 240 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Katowice. W centrum przemian", albo "Dla odmniany" wybierz nowe hasło dla Katowic - Katowice Nasze Miasto

Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto