Strefa Tempo 30 w Katowicach, czyli strefa uspokojonego ruchu, w której maksymalna prędkość jazdy nie może przekroczyć 30 km na godzinę, została wprowadzona w połowie sierpnia 2015 roku. Obejmuje ścisłe śródmieście, ale wyłączono z niej ulice przelotowe, m.in. Francuską, Sokolską, Dudy-Gracza czy Mikołowską. Już wówczas przedstawiciele katowickiego magistratu zapowiadali, że w strefie pojawią się elementy dodatkowo spowalniające ruch. W poniedziałek przedstawili listę zmian, których wprowadzenie jeszcze w sierpniu ma kosztować około 60 tys. złotych.
Nowości zostaną wprowadzone w 25 miejscach strefy. Największą będzie zmiana organizacji ruchu w rejonie ulicy Wita Stwosza i placu Miarki, a dokładnie zmiana pierwszeństwa przejazdu. Do tej pory pierwszeństwo mieli kierowcy jadący ulicą Wita Stwosza w kierunku centrum, jeszcze w sierpniu pierwszeństwo będą mieli tu kierowcy - i tramwaje - wyjeżdżający na Wita Stwosza z placu Miarki. To rozwiązanie ma uspokoić ruch samochodowy w ciągu ulicy Wita Stwosza.
Sporą nowością będzie również wprowadzenie kontrapasów i dopuszczenie kontraruchu w centrum miasta. Kontrapasy, czyli wydzielone - i najczęściej pociągnięte czerwoną farbą - pasy rowerowe na jednokierunkowych ulicach, będą na Słowackiego (od ul. Chopina do ul. Opolskiej) oraz na Wita Stwosza (od ul. Szeligiewicza do Powstańców). Natomiast kontraruch, czyli dopuszczenie na ulicy jednokierunkowej ruchu rowerowego w dwóch kierunkach (bez dodatkowych oznaczeń), zostanie wprowadzony na ulicach Kobylińskiego, Krzywej, Stalmacha (od Skłodowskiej-Curie do Drzymały) i na Żwirki i Wigury na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Mikołowskiej. Także w sierpniu na wlotach do strefy pojawią się nowe piktogramy oraz progi wyspowe.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?