Magistrat ogłosił właśnie przetarg na dostarczenie miastu gadżetów opatrzonych nowym logo miasta. W zamówieniu są słuchawki nauszne (500 sztuk), t-shirty męskie i damskie (5000) oraz dziecięce (200), smycze (10000), koszulki polo (500), body dziecięce (3000), krawaty (500), odblaski samozaciskowe (3000), pendrive’y (2000), torby sportowe (200) i torby na ramię (500), kubki termiczne (500) i zwykłe (1000), okulary przeciwsłoneczne (1000), długopisy (6000), cukierki krówki (50 kg), bidony (5000), breloki (1000), czapki z daszkiem (500), ramki na tablice rejestracyjne (1000), torby ekologiczne (1000), worki na buty (1000), parasole (300), peleryny (1000), poduszki (500), podkładki do siedzenia (1000) i w końcu plastikowe „jabłuszka” do zjeżdżania zimą w liczbie 1000 sztuk.
Jak dotąd większość materiałów promocyjnych Katowic była opatrzona starym logo ze Spodkiem, ale spora ich część wcale nie musiała. Zdarzało się, że każdy gadżet był z innej bajki. Ich ujednolicenie to jedno z założeń przyjętej pod koniec stycznia tego roku Strategii Promocji Katowic.
- Logo Katowic musi obowiązkowo występować na wszystkich materiałach o charakterze
promocyjnym i informacyjnym dot. Katowic – zarówno realizowanych bezpośrednio przez poszczególne wydziały Urzędu Miasta oraz instytucje miejskie oraz pośrednio – przez partnerów wszelkich wydarzeń, działań informacyjno-reklamowych, etc., którzy w jakiejkolwiek formie korzystają ze wsparcia Urzędu Miasta Katowice, bądź są z nim w jakikolwiek sposób powiązani- czytamy w dokumencie.
- Nie robimy rewolucji, cały czas wypuszczamy dotychczasowe gadżety, powoli opuszczają magazyny – zastrzega Waldemar Bojarun, naczelnik Wydziału Promocji w UM w Katowicach. Jak na razie, choć strategia została przyjęta prawie dwa miesiące temu, urzędnicy nowe logo wprowadzili na papierach i dokumentach wychodzących z magistratu.
– Powoli pracujemy nad rozwiązaniami dla wszystkich naszych jednostek podległych w kwestii druków i plakatów, aby ujednolicić przekaz wychodzący z instytucji miejskich – dodaje Bojarun. Uporządkowanie strony wizualnej komunikatów, jakie wychodzą z ratusza zalecali twórcy strategii. Ale nie tylko to. Cały dokument ma kilkaset stron, oprócz wskazówek na co stawiać w promocji, wytycznych jak reklamować dobre strony miasta oraz jakich narzędzi używać, aby przekaz był skuteczny, zawiera też propozycję wydarzeń, które pomogą w budowaniu marki Katowic.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?