Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Katowice stawiają na rozwój turystyki biznesowej RAPORT

Justyna Przybytek
6601 spotkań konferencyjnych odbyło się w ubiegłym roku w Katowicach. Ponad 17 proc. z nich trwało dwa dni lub dłużej. Łącznie wzięło w nich udział ponad pół miliona osób, to więcej niż rok wcześniej o ponad 10 proc. To wnioski z raportu „Turystyka biznesowa w Katowicach”, które na zlecenie magistratu opracował dr Krzysztof Cieślikowski.

Tylko w oddanym do użytku w ubiegłym roku Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyło się - do końca grudnia 2015 - aż 339 spotkań, konferencji i wydarzeń biznesowych, w których, jak czytamy w raporcie, wzięło udział 319 tys. 835 osób. MCK stało się też areną największego ubiegłorocznego wydarzenia biznesowego w Polsce - Intel Extreme Masters. - W ciągu trzech dni MCK odwiedziło ponad 104 tys. osób. Przy obsłudze zaangażowano 1 400 pracowników - czytamy w podsumowaniu.

Dzięki rosnącej liczbie wydarzeń biznesowych Katowice pozycjonują się na silny ośrodek turystyki biznesowej w kraju, ale liczą też na wymierne korzyści, to jest pieniądze, jakie uczestnicy kongresów zostawią w Katowicach. W 2014 uczestnicy konferencji w Katowicach korzystający z noclegu w naszym mieście wydawali tu średnio 537,1 zł, w tym na noclegi 266,5 zł (214,93 zł na jeden nocleg), zaś ci nie nocujący w Katowicach wydali średnio 148,9 zł. Przy czym 42,4 proc. uczestników badania nie zadeklarowało żadnej kwoty wydanej w Katowicach.

- Jeżeli założymy, że 15 proc. uczestników spotkań biznesowych w 2015 r. nocowało w Katowicach, a pozostała liczba nie nocowała to mając ogólną liczbę odwiedzających Katowice i średnie wydatki nocujących jak i nienocujących otrzymamy całkowitą szacunkową kwotę wydatków uczestników spotkań biznesowych w Katowicach w 2015 r. Zatem, w 2015 roku wynosi ona niemal 80 mln zł (78 286 191,10 zł), w tym na same noclegi prawie 23 mln zł - czytamy w raporcie. Co ważne, odwiedzający Katowice pozytywnie odbierają miasto. - Pomimo pewnych niedogodności z zaparkowaniem lub dojazdem do miejsc spotkań, to 93 procent delegatów ponownie przyjechałoby do tego samego obiektu, a 90 procent respondentów ponownie przyjechałoby na spotkanie konferencyjne do Katowic - podsumowuje Cieślikowski. A

Ciekawostki

Miasto Katowice w latach 2015 -2020 na promocję wydarzeń związanych z rozwojem turystyki biznesowej zaplanowało 54 mln zł. To pieniądze na reklamę podczas wydarzeń biznesowych w Katowicach, ale też na wsparcie kongresów i konferencji odbywających się w mieście.

IEM w 2015 roku była największą imprezą biznesową w Polsce w 2015 r. Odwiedziło ją ponad 104 tys. osób. Do obsługi zaangażowano 1 400 pracowników, odnotowano ponad 1 mln widzów na twitch.tv w jednym momencie, uruchomionych zostało ponad 73 milionów sesji na wszystkich streamach a materiały filmowe dostępne online z Katowic w ciągu dziesięciu dni obejrzano 5 milionów razy.

Najwięcej spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych w 2015 r. w Katowicach zrealizowano w październiku - 813. W miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) zrealizowano ich najmniej - odpowiednio po 279 i 273.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto