Katowice: Prawie nikt nie korzysta z parkingu przy węźle przesiadkowym w Ligocie. W poniedziałek o g. 13 stało tam 27 samochodów

KAP
Centrum przesiadkowe Katowice Ligota, 7 października 2019, godz. 13
Centrum przesiadkowe Katowice Ligota, 7 października 2019, godz. 13 KAP
Węzeł przesiadkowy przy dworcu PKP w Ligocie świeci pustkami. Mało kto zostawia samochód na parkingu, by przesiąść się na pociąg. W poniedziałek 7 października 2019 o godz. 13 na parkingu przeznaczonym na 110 aut naliczyliśmy ich zaledwie 27.

W Katowicach powstają obecnie aż trzy duże centra przesiadkowe - przy ul. Sądowej w centrum, w Zawodziu i w Brynowie. Tymczasem pierwszy taki obiekt w Katowicach, przy dworcu PKP Katowice Ligota, świeci pustkami. Ten węzeł przesiadkowy istnieje już prawie rok, został nieoficjalnie otwarty na początku listopada 2018 r., a oficjalnie - kilka tygodni później.

Zobacz zdjęcia:

Węzeł przesiadkowy za 9,1 mln zł

Wybudowano go naprzeciw dworca kolejowego u zbiegu ulic Panewnickiej i Franciszkańskiej. Kosztował około 9,1 mln zł. W ramach tej inwestycji naprzeciw dworca kolejowego powstały perony autobusowe oraz miejsca oczekiwania osłonięte olbrzymią betonową wiatą.

Perony są dwa, przy jednym zatrzymują się autobusy jadące w kierunku Panewnik, przy drugim – te do centrum. Tuż obok – również pod wiatą – jest duży parking dla rowerów, a nieco dalej, wzdłuż torów kolejowych, wybudowano parking naziemny ze 110 miejscami. W trakcie prac przebudowano też układ drogowy w tym rejonie, a wokół węzła powstały dwa ronda.

Parking świeci pustkami

W poniedziałek 7 października 2019 r. o godz. 13, czyli teoretycznie w godzinie, w której parking powinien być zapełniony do ostatniego miejsca, parkowało tu zaledwie 27 samochodów. Większość z nich na miejscach parkingowych przy drodze dojazdowej do właściwego parkingu, w tym na miejscach tuż przy szkole i przedszkolu. Można przypuszczać, że część aut należy właśnie do pracowników tej placówki oświatowej, a nie do kierowców, którzy tu zostawiają auta, by przesiąść się do pociągu. Zresztą widzieliśmy panią, która wyszła ze szkoły i odjechała zaparkowanym przed nią autem.

Co ważne, dostępu do parkingu nie bronią żadne szlabany czy bramki. W parkometrach należy zeskanować bilet kolejowy, by móc tu bezpłatnie parkować teoretycznie do 20 godzin, ale my nie zauważyliśmy nikogo, kto by tego pilnował.

Na samym dworcu PKP Katowice Ligota działa teraz już tylko salon prasowy Relay, bo bistro i kawiarnia No. 18, która jeszcze w lecie miała stoliki wystawione na chodnik przed dworcem, już została zamknięta. Zbankrutowała?

4 linie autobusowe obsługują węzeł przesiadkowy, w tym dwie nowe

Przypominamy, że przy centrum przesiadkowym Ligota zatrzymują się aktualnie cztery linie autobusowe: 51, 13 oraz dwie nowe nr 912 i 913. Linia nr 912 kursuje na trasie : „Ligota Akademiki” – „Ligota Dworzec PKP” z przejazdem ulicami: Śląską, Medyków i Panewnicką (częstotliwość co ok. 30 minut w dzień roboczy oraz co ok. 60 minut w soboty i niedziele); natomiast linia nr 913 jeździ na trasie „Panewniki Owsiana” – „Ligota Libero” (trasa została przedłużona do Galerii Libero) z przejazdem ulicami: Owsianą, Panewnicką, Kruczą, Wybickiego, Kijowską, Panewnicką, Ligota Dworzec PKP, Ligota Rzeszótki, Ligota Kiepury, Ligota Libero (częstotliwość co ok. 30 minut w dzień roboczy oraz co ok. 60 minut w soboty i niedziele). Linia nr 13 kursuje z Brynowa do Rudy Śląskiej, zaś linia nr 51 łączy Ligotę z centrum i dalej z osiedlem Tysiąclecia i Witosa.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 października, 17:09, Zadowolony:

Ten artykuł pokazuje tylko część prawdy, a konkretnie to co chcą jego tworcy.

Od pół roku korzystam z tego centrum każdego dnia.

Mogę zostawić samochód w bezpiecznym miejscu i przesiąść się na pociąg. Co dnia pojawia się coraz to więcej samochodów. Jeżeli są weekendy lub jakieś imprezy w Katowicach to parking jest pełny. Nie jest prawdą, że korzystają z niego tylko ludzie pracujący w placówce szkolnej. Korzysta z niego bardzo wiele osób pracujących w miastach ościennych.

To jedna z lepszych decyzji ostatnich lat.

Radzę redaktorom sprawdzić fakty a później robić zdjęcia. Fakt kosztowało to bardzo dużo ale fakt, że można pozostawić samochód w bezpiecznym miejscu i korzystać z pociągu by dojechać do pracy jest najważniejszy wart każdej złotówki. Miasta ościenne powinny także ułatwić ludziom w ten sposób życie.

Hahahahahahaha.

G
Gość

Tak jest codziennie, mieszkam obok to widzę, a miejsce dla rowerów ? To samo zazwyczaj puste czasami dwa stoją. A spróbuj do centrum Katowic dojechać bez przesiadki ani rusz, ech

G
Gość

to było oczywiste jeszcze zanim zaczęto budować toto coś ;) głupszego miejsca na przesiadki nie ma, żeby tam dojechać samochodem, to trzeba najpierw swoje 15 minut stracić w korkach, które są WSZĘDZIE DOOKOŁA. Powtarzam WSZĘDZIE, tzn. w każdym kierunku geograficznym. Mówię to jako osoba która mieszkała zaraz obok przez 3 lata, dzięki Bogu ten okres w moim życiu już się zakończył.

G
Gość

Tu wywaliło miasto 9 min a my w Podlesiu nie możemy się doprosić o choćby najmniejszy kawałek parkingu mimo iż chętnych są tłumy. 🤬 Tak się słucha mieszkańców 🤬

Z
Zadowolony

Ten artykuł pokazuje tylko część prawdy, a konkretnie to co chcą jego tworcy.

Od pół roku korzystam z tego centrum każdego dnia.

Mogę zostawić samochód w bezpiecznym miejscu i przesiąść się na pociąg. Co dnia pojawia się coraz to więcej samochodów. Jeżeli są weekendy lub jakieś imprezy w Katowicach to parking jest pełny. Nie jest prawdą, że korzystają z niego tylko ludzie pracujący w placówce szkolnej. Korzysta z niego bardzo wiele osób pracujących w miastach ościennych.

To jedna z lepszych decyzji ostatnich lat.

Radzę redaktorom sprawdzić fakty a później robić zdjęcia. Fakt kosztowało to bardzo dużo ale fakt, że można pozostawić samochód w bezpiecznym miejscu i korzystać z pociągu by dojechać do pracy jest najważniejszy wart każdej złotówki. Miasta ościenne powinny także ułatwić ludziom w ten sposób życie.

j
jolek

I to samo czeka centrum przesiadkowe na Brynowie ale co tam to tylko na Ligote poszło 9.1 mln

J
Java

Czyli po wjeździe na parking idę na dworzec, kupuję bilet, WRACAM na parking do parkomatu, z parkomatu idę z biletem zerowym do auta, po czym WRACAM na dworzec. Oczywiście prościej się nie da. Dziękuję wolę autem do centrum, będzie szybciej i wygodniej.

K
Kato

Niestety ludzie są przyzwyczajeni do samochodów (wygodni) wystarczy zrobić buspasy ( Mikołowska, Rozdzieńskiego od gwiazd do ronda, Korfantego od Słonecznej do ronda, chodzowska od Żelaznej do ronda i Kościuszki od pętli brynowskiej. Przestanie się chcieć ludziom wjeżdżać do centrum samochodem i zmusi ich do przesiadki na komunikację. Albo niech jeżdża dookoła

K
Katowiczanin.Od zawsze.
7 października, 22:59, JK:

Któż by się tego spodziewał... wielki "centrum" przesiadkowe z AŻ 4 liniami autobusowymi i do tego kuriozalnym systemem parkowania. Po prostu sukces pełną gębą.

Kogoś to dziwi? "rządzi" Krupa...tyle.

J
JK

Któż by się tego spodziewał... wielki "centrum" przesiadkowe z AŻ 4 liniami autobusowymi i do tego kuriozalnym systemem parkowania. Po prostu sukces pełną gębą.

Dodaj ogłoszenie