- Proszę powiedzieć, czy popełniam błąd, ustawiając się już przy wjeździe do tunelu na pasie w kierunku Sosnowca? - pyta. - Przecież poruszając się jednym z pozostałych dwóch pasów prowadzących w kierunku Mysłowic i centrum Katowic musiałbym dokonywać - moim zdaniem - błędnych manewrów lub stać w dużym korku, prosząc, by ktoś mnie przepuścił lub wymuszać skręt w lewo przed pędzącymi tymi pasami autami. Przy wyjeździe z tunelu tworzy się ogromny korek, bo jedni chcą jechać w kierunku Sosnowca, inni do Mysłowic, a inni w stronę centrum. Są jeszcze autobusy, które też zmieniają pasy. Proszę, poruszcie ten temat na łamach.
O to, jak prawidłowo przejechać pod tunelem i w którym miejscu zmieniać pasy, zapytaliśmy młodszego aspiranta Jacka Prokopa z wydziału ruchu drogowego katowickiej komendy. Dla niego sprawa jest jasna: przy wjeździe do tunelu nie możemy się ustawiać od razu na pasie w stronę Sosnowca, a na prawym pasie. - A potem przenieść się na odpowiedni pas -tłumaczy mł. asp. Prokop.- Mówi o tym wyraźnie artykuł 16 kodeksu drogowego.
Mało tego, za jazdę środkowym pasem (kiedy nikogo nie wyprzedzamy) policja może nas ukarać mandatem. Miejsce na zmianę pasów -fachowo nazywa się to przeplatanie ruchu - jest na Roździeńskiego już po wyjeździe z tunelu, na wysokości osiedla Gwiazdy. W tym miejscu łączą się: trasa z tunelu i al. Roździeńskiego od ronda. Jacek Prokop przyznaje, że w Katowicach jazda środkowym czy nawet lewym pasem zdarza się często też na Roździeńskiego, od strony Sosnowca. Kierowcy ustawiają się na pasie w stronę Tychów nawet kilometr wcześniej! Podobnie jest Chorzowskiej, przy SCC.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?