5 edycja BloSilesia, czyli spotkania śląskiej blogosfery, odbyła się we wtorek 16 czerwca 2015 w Strefie Centralnej w Centrum Kultury Katowice. "Dziennik Zachodni" był patronem medialnym tego wydarzenia.
Bilety na BloSilesię rozeszły się w mgnieniu oka, na sali było ponad 100 osób, głównie z woj. śląskiego, ale także z ościennych regionów. Blogerzy i wszyscy ci, którzy myślą o założeniu bloga, przyszli tu po inspirację, motywację i dawkę wiedzy.
Tego wszystkiego hojnie udzielili prelegenci:
Michał Szafrański - autor bloga Jak oszczędzać pieniądze,
Arlena Witt - autorka bloga Wittamina.pl
Maria i Jakub z bloga parentingowego oczekujac.pl,
Jakub Górnicki z bloga Podróżniccy.pl
O nowym projekcie Dziennika Zachodniego i redakcji interaktywnego magazynu DZ Śląsk+, czyli Katowice 24h, opowiedział Karol Gruszka. Więcej o projekcie: Katowice 24h
Arlena Witt, która obecnie mieszka w Warszawie, choć pochodzi z Zabrza, prowadzi bloga o "języku, ale też o zdrowym rozsądku, czyli o myśleniu, także pozytywnym" przekonywała do aplikacji Vine jako przydatnego narzędzia dla blogerów. To apka umożliwiająca kręcenie komórką i udostępnianie filmów trwających... 6 sekund. - Vine może służyć jako ilustracja tego, co robimy na blogu, służy też do dbania o swój wizerunek. Dzięki niej można się też nauczyć wystąpień publicznych (jeśli filmujemy siebie) i obycia się z kamerą. Mnie to bardzo pomogło - mówi Arlena.
Jakub Górnicki, współtwórca bloga Podróżniccy.pl przekonywał do używania nowych platform w blogowaniu, w tym snapchata, peryskop i opowiadał o tym, jak może wyglądać internet przyszłości, w tym internet rzeczy. - Blogi nie mogą się już opierać tylko na emocjach, dzisiaj autor bloga musi być też ekspertem w swojej dziedzinie. Jeśli nie jesteś pierwszy w tym, co robisz, to musisz być najlepszy - mówił.
O tym, że jest najlepszy w swojej dziedzinie, czyli finansów domowych, nie musiał przekonywać nikogo Michał Szafrański, jeden z najbardziej znanych polskich blogerów, twórca bloga Jak oszczędzać pieniądze. Uczestnikom BloSilesii zdradził, jakich programów używa na co dzień, jaką ma politykę dotyczącą ewentualnych reklamodawców. - Blogerzy muszą aktywnie wychodzić do firm, sami wymyślać projekty, w które mogą się zaangażować marki - przekonywał.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?