Galeria Katowicka wprowadza „ciche godziny”. Dwie godziny bez reklam i muzyki

lota
Galeria Katowicka wprowadza „ciche godziny” MAT. Prasowe
Galeria Katowicka wprowadza „ciche godziny”. W każdą sobotę, w godzinach od 9. do 11., w centrum handlowym nie będą nadawane reklamy ani muzyka. To ukłon w stronę osób z obniżoną sprawnością funkcjonowania społecznego, wynikającą ze spektrum autyzmu.

Galeria Katowicka wprowadza „ciche godziny”

Po raz pierwszy Galeria Katowicka wprowadziła tzw. „ciche godziny” wczoraj, 2 kwietnia, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Przy okazji przedstawiciele galerii zapowiedzieli, że wyjątkowe rozwiązanie stanie się cotygodniową regułą.

„Ciche godziny” w Galerii Katowickiej będą obowiązywały w każdą sobotę w godzinach od 9. do 11.

Dwie godziny bez reklam i muzyki

- W tym czasie w tzw. częściach wspólnych nie będzie słychać reklam i muzyki. Dodatkowo, prawie 60 najemców Galerii Katowickiej zadeklarowało, że na życzenie klienta ściszy muzykę lub przygasi światło w swoim lokalu. Lokale te zostały oznakowane specjalnymi naklejkami – wyjaśniają przedstawiciele Galerii Katowickiej.

Prawie 60 najemców GK zadeklarowało, że na życzenie klienta ściszy muzykę lub przygasi światło w swoim lokalu

Dodajmy, że już od jesieni 2018 roku w katowickim centrum handlowym funkcjonuje Pokój Wyciszenia przeznaczony dla osób z obniżoną sprawnością funkcjonowania społecznego, wynikającą ze spektrum autyzmu.

- To pierwszy tego typu punkt, uruchomiony w polskim centrum handlowym. Przygotowano go zgodnie z wytycznymi i standardami lokalnej organizacji, na co dzień zajmującej się tematyką autyzmu – dodają przedstawiciele GK.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna

Nie trzeba miec autyzmu zeby dostac nerwicy of muzyki i reklam. Czasami jeszcze jakirs chemiczne zapachy sa. rozpylane aby tylko ludzie kupowali. Wspolczuje Takte sprzedawcom. W tych galeriach bez swiatla. dziennego ktorzy caly dzien musza tego sluchac.

K
Katarzyna37

Brawo!! Oby więcej takich miejsc!

G
Gość

Jak na dzisiaj to ta mało, że spóźniona nowość wygląda na dodatek na mocno amatorsko-naiwną.
W 1976 roku przypadkowo spotkałem się w Brukseli z ofertami firm, które proponowały lokalom handlowym, gastronomicznym czy biurowym, po uprzednim rozeznaniu ich specyfiki i ich wielostronnych potrzeb, całą obsługę utrzymywania w nich wybranej "ambiance" czyli atmosfery i nastroju dzięki muzyce i oświetleniu, odpowiednio dobranymi i sterowanymi.
Rodzaj i intensywność muzyki, a także oświetlenia, mógł być zmienny tak co do miejsca w lokalu jak i w miarę upływającego czasu.

Ormi

Dodaj ogłoszenie