Koncepcja przebudowy tego obszaru powstanie w trakcie warsztatów dla architektów, które rozpoczną się 25 kwietnia. Katowicki SARP rekomendował do nich trzy zespoły projektantów.
Każda z przygotowanych koncepcji ma dotyczyć zarówno przebudowy placu Dworcowego, koncepcji budowy parkingu przy Tylnej Mariackiej, ale też uwzględnić planowane w tym rejonie inwestycje: PKP, która chce wybudować nowy przystanek kolejowy na przecięciu ul. Tylnej Mariackiej i Francuskiej, z kolei miasto wespół z koleją stworzyć mini centrum przesiadkowe pod wiaduktem kolejowym w ulicy św. Jana.
- Wyniki pracy trzech zespołów architektów poznamy w czerwcu. Komisja złożona z przedstawicieli miasta, SARP (Stowarzyszenie Architektów Polskich), TUP (Towarzystwo Urbanistów Polskich) i MKUA (Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna) wybierze najlepszą koncepcję – zapowiadają urzędnicy.
Dopiero, gdy wybrana zostanie jedna z koncepcji okazję się, jak mówił Marcin Krupa, prezydent Katowic, ile przebudowa będzie kosztowała i jak długo potrwa.
Jak będzie wyglądała przebudowa Dworcowej i Tylnej Mariackiej? Oto szczegółowe PLANY
Plan przebudowy zakłada całkowite zamknięcie dla ruchu ulicy Dworcowej, która zamieni się w plac Dworcowa. Ulicą dojazdową będzie pełniła Tylna Mariacka, po remoncie dwukierunkowa, ale dostępna jedynie (wjazd i wyjazd) od Francuskiej. - Po zachodniej jej stronie (od placu Dworcowego – przyp. Red.) planujemy zatoczkę dojazdową dla taksówek – dopowiadał prezydent Krupa.
Parking przy Tylnej Mariackiej ma powstać kosztem nasypu kolejowego, chodzi o niewykorzystaną przez kolej przestrzeń między nowym a starym murem oporowym.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?