Uwaga na zmianę organizacji ruchu na ul. Goeppert-Mayer
W Katowicach trwa budowa centrum przesiadkowego przy ulicy Sądowej. Inwestycja ma zostać planowo ukończona w połowie grudnia 2019 roku. Prace są już zaawansowane. Oprócz budowy samego centrum przesiadkowego, przebudowywany jest także układ drogowe. Budowane są buspasy oraz nowe ścieżki rowerowe. W dniach 28-29 września, w związku z tymi pracami, ulica Goeppert-Mayer zostanie wyłączona z ruchu samochodowego.
- Od Placu Wolności przez ul. Sądową, następnie Goeppert-Mayer w kierunku ul. Gliwickiej powstanie czwarty pas ruchu, na którym pojawi się buspas. W ramach przebudowy tego układu drogowego powstaje także połączenie rowerowe do istniejącej infrastruktury przy ul. Grundmanna z nowym centrum przesiadkowym - mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.
- W najbliższy weekend, 28-29 września odcinek ul. Goeppert-Mayer od skrzyżowania z ul. Gliwicką do ul. Sądowej będzie całkowicie wyłączony z ruchu samochodowego - dodaje Ewa Lipka.
Na przebudowywanym odcinku ul. Goeppert-Mayer drogowcy będą kłaść, na całej szerokości jezdni, warstwę ścieralną nawierzchni. Prace te jednak będą możliwy w przypadku sprzyjającej pogody. Jeżeli będzie padać, roboty te zostaną przesunięte na późniejszy termin.
- W związku z prowadzonymi pracami, konieczne będzie wprowadzenie objazdów. Kierowcy jadący od strony Załęża ul. Gliwicką i ul. Grundmanna chcąc dojechać do ul. Mikołowskiej powinni dojechać ul. Gliwicką do Placu Wolności, a następnie ul. Sądową do ul. Mikołowskiej. Natomiast kierowcy jadący od ul. Mikołowskiej chcąc dojechać do Załęża i ul. Grundmanna będą poprowadzeni ul. Matejki przez Plac Wolności i ul. Gliwicką – mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu.
Projekt budowy centrum przesiadkowego obejmuje powstanie:
- budynku obsługi pasażerskiej,
- wiaty peronowej,
- wiaty rowerowej, wiaty przystankowej,
- otwartego parkingu samochodowego dla 50 samochodów,
- ponadto budynek oprócz obsługi podróżnych będzie pełnił funkcję handlowo-usługową.
Nie zabraknie także punktu sprzedaży biletów (kiosk), baru wraz z miejscami siedzącymi oraz pomieszczeniem sprzedaży biletów transportu międzynarodowego. Na parterze zlokalizowana będzie przechowalnia bagażu i poczekalnia dla pasażerów transportu lokalnego oraz większa, zlokalizowana na piętrze dla pasażerów transportu międzynarodowego.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z Warszawy, a jej wartość ponad 60 mln zł (w tym dofinansowanie wynosi ponad 30 mln zł). W Katowicach obecnie trwa budowa jeszcze dwóch centrów przesiadkowych – w Zawodziu i Brynowie, a z pierwszego w Ligocie mieszkańcy mogą korzystać od kilku miesięcy.
- Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?