Kampania społeczna "Jazda bez czytanki"
"Jazda bez czytanki" to kampania społeczna którą zorganizował zarządca autostrady A4 Katowice-Kraków - firma Stalexport Autostrada Małopolska S.A. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na problem korzystania z telefonów komórkowych w trakcie prowadzenia pojazdów i zachęcić do porzucenia tego częstego i złego nawyku kierowców.
– Dla nas, jako zarządcy autostrady A4 Katowice-Kraków, bezpieczeństwo użytkowników jest priorytetem. Dostrzegając wagę problemu, jakim jest korzystanie ze smartfonów w trakcie jazdy, zdecydowaliśmy się na zorganizowanie kampanii "Jazda bez czytanki” – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM S.A.
Jak wynika z danych Instytutu Transportu Samochodowego i raportu agencji badawczej Kantar aż 57% kierowców przyznaje, że zdarza im się korzystać z telefonu komórkowego w trakcie jazdy. W samym województwie śląskim policjanci odnotowali tylko w minionym 2022 roku aż 5500 wykroczeń związanych właśnie z tym zjawiskiem.
– Każde działanie powodujące brak skupienia na drodze jest niebezpieczne i stwarza zagrożenie. Jadąc z prędkością 50 km/h, w ciągu 1 sekundy potrzebnej na reakcję, przejeżdżamy już prawie 14 metrów, więc nawet ta chwila nieuwagi na odczytanie smsa, może doprowadzić do tragedii – tłumaczy sierż. sztab. Damian Sokołowski, specjalista Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
Znani i lubiani wzięli udział w akcji
Do wzięcia udziału w kampanii "Jazda bez czytanki” zaproszono znaną lektorkę Krystynę Czubównę oraz rysowników i ilustratorów.
Tematyczne ilustracje w humorystyczny sposób zwracające uwagę na konieczność porzucenia telefonu na czas jazdy przygotowali: Marta Frej, Andrzej Mleczko, Andrzej Rysuje, Magda Danaj i Janek Koza.
– Biorę udział w kampanii, bo jest potrzebna. Każdy i każda z nas może zwiększyć bezpieczeństwo swoje i innych osób, nie korzystając z telefonu podczas prowadzenia samochodu. Dla mnie to właśnie znaczy cieszyć się życiem – dbać o to, żeby trwało jak najdłużej i pamiętać o innych – mówi Marta Frej.
Kampania społeczna "Jazda bez czytanki" potrwa do końca lutego. Prowadzona jest w internecie, social mediach i radiu.
– Temat wydał mi się ważny, bo dotyczy praktycznie wszystkich kierujących, w tym mnie. Będę zadowolony, jeśli pointa rysunku przypomni się jakiemuś kierowcy, kiedy będzie chciał grzebać w telefonie, bo coś jest „niecierpiące zwłoki”. To nie jest sprawa życia i śmierci. A właściwie to właśnie jest – dodaje Andrzej Rysuje, rysownik satyryczny.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?