Przebudowa węzła Giszowiec: zmieniła się organizacja ruchu na DK81, czyli na 73 Pułku Piechoty
Na DK86 w Katowicach trwają aktualnie zarówno prace awaryjne – by jak najszybciej przywrócić ruch na trasie zamkniętej pod koniec czerwca oraz te planowane w ramach przebudowy węzła Giszowiec. W związku z tymi drugimi we wtorek, 28 lipca, zmieniła się organizacja ruchu na 73 Pułku Piechoty, czyli na DK81, która w Giszowcu łączy się z DK86.
Zmiany związane są z budową jezdni południowej DK81. Będą obowiązywały do końca września.
- Ruch w kierunku Skoczowa poprowadzony będzie tymczasowym bypassem na odcinku około 400 m. Ruch w stronę Tychów i Giszowca odbywał się będzie dotychczasowym pasem ruchu w kierunku Skoczowa – zapowiada Ewa Lipka, rzeczniczka prasowa katowickiego magistratu.
Ruch na DK86 ma zostać przywrócony po koniec września
Przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania DK86 i DK81 (Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty) trwa od maja 2019. Ostatnio prace koncentrują się przede wszystkim w rejonie uszkodzonego wiaduktu - gwałtowne opady pod koniec czerwca spowodowały osunięcie skarpy zabezpieczającej wiadukt kolejowy, w efekcie zapadł się spory fragment jezdni ulicy Pszczyńskiej. Od tego czasu DK86 jest zamknięta dla ruchu.
Harmonogram prac zakłada, że jeszcze do końca sierpnia zostaną wybudowane mury oporowe po zachodniej i wschodniej stronie nowego wiaduktu, a na przełomie sierpnia i września - rozebrana uszkodzona konstrukcja. Z kolei we wrześniu wykonany zostanie nasyp drogowy wiaduktu dla jezdni zachodniej głównej (w kierunku do centrum Katowic), nowa kanalizacja deszczowa, a także konstrukcja nawierzchni drogi, po której z końcem września zostanie poprowadzony ruch samochodowy.
Skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe
Dodajmy, że w ramach przebudowy węzła Giszowiec modernizowane jest samo skrzyżowanie, ale też okoliczne drogi, w tym ulica Pszczyńska (DK86) na odcinku od autostrady A4 aż do ul. Górniczego Stanu, a także 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolista.
Zadanie pochłonie 247,5 mln zł (z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie unijne) i jest największą drogową realizacją Katowic od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów i Skoczowa oraz na północ w kierunku Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?