18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zgorzelec: Oszukane okazje

Janusz Pawul
Kusząc się na promocje musimy bardzo uważać
Kusząc się na promocje musimy bardzo uważać Janusz Pawul
Trwa sezon wyprzedaży. Handlowcy prześcigają się w przecenach, ale wiele z nich to zwykłe, chamskie oszustwo

Na początku roku sklepy prześcigają się w obniżkach. Coraz więcej jednak jest sygnałów, że część z promocji jest oszukanych, że towary nie są przecenione, choć wiszą pod szyldem: promocja, obniżka cen itd.

Taką praktykę Sebastian Olszewski ze Zgorzelca odkrył w jednym ze sklepów RTV. Przedmiot, który chciał kupić, obserwował już w grudniu. - Wstrzymywałem się z zakupem, bo czekałem na styczniową obniżkę - mówi. I teoretycznie się doczekał. Przedmiot został opatrzony godłem promocja, ale cenę miał… grudniową. - Jedynie na etykiecie w rogu dopisana i przekreślona była wyższa cena - denerwuje się konsument.

Magda Wojtczak z Lubania zauważyła także problem nieprawdziwie podawanej wysokości obniżki, co wypatrzyła w jednym ze sklepów w zgorzeleckiej galerii handlowej. - Przy towarach jest napis: - 70 proc. a w rzeczywistości cena jest niższa zaledwie o kilka proc. - zauważa.

Co robić w takich sytuacjach? Czy możemy tylko zrezygnować z kupna? Zapytaliśmy o to Izabelę Marcinkowską, powiatowego rzecznika konsumentów w Zgorzelcu, która zapewnia, że opisane tu przypadki można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową. Jest ona zakazana!

Podejrzewając więc, że sprzedawca wprowadza nas w błąd, możemy zażądać od niego zaniechania tego, a jeśli już dokonaliśmy zakupu możemy zażądać naprawienia szkody lub unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń. W sytuacji konfliktowej pomiędzy kupującym, a sprzedawcą, to na tym ostatnim spoczywa obowiązek udowodnienia, że nie stosuje nieuczciwej praktyki, a roszczenia w spornych sprawach możemy wnosić samodzielnie lub też z pomocą powiatowego rzecznika konsumentów.

Telefon do PRK w Zgorzelcu to: 757 761 560.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zgorzelec.naszemiasto.pl Nasze Miasto