Katowice: kolejna zmiana organizacji ruchu na węźle Giszowiec. Będzie obowiązywała od 22 czerwca
Urząd Miasta w Katowicach zapowiedział, że od wtorku - 22 czerwca - wprowadzona zostanie kolejna zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Pszczyńskiej (DK 86) z ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81), Kolistą oraz Karolinki.
Tymczasowa reorganizacja ruchu, która zacznie obowiązywać, uniemożliwi dla pojazdów jadących od strony Tychów bezpośredni zjazd na Giszowiec ul. Kolistą. W kierunku Giszowca będzie poprowadzony oznakowany objazd, który pobiegnie ul. Gospodarczą.
- Na ulicy 73-go Pułku Piechoty ruch zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną jezdnię południową. W rejonie skrzyżowania ulic Karolinki, Kolistej i 73-go Pułku Piechoty zmieniona czasowa organizacja ruchu polegać będzie na pozostawieniu jednopasowego wlotu na skrzyżowanie od ul. 73 Pułku Piechoty oraz zawężeniu wylotu ze skrzyżowania w ulicę Karolinki - wyjaśnia Tomasz Kawalec, kierownik budowy z firmy NDI, czyli generalnego wykonawcy robót.
- Jednocześnie przystąpimy do przebudowy dwujezdniowego odcinka ul. Kolistej od strony wschodniej ulicy Pszczyńskiej. W pierwszej kolejności przebudowywana będzie jezdnia północna, a ruch dwukierunkowy poprowadzony będzie istniejącą jezdnią południową - dodaje Kawalec.
Na sam koniec przypomnijmy, że przebudowa węzła Giszowiec trwa od 2019 roku. Dotyczy ona skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73. Pułku Piechoty (DK81). Jest to zdecydowanie największa inwestycja drogowa w Katowicach od czasu budowy tunelu pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka.
Składa się ona z dwóch części. Pierwsza to budowa nowego węzła dwóch wspomnianych wyżej dróg krajowych oraz rozbudowa ul. Pszczyńskiej od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu.
- Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego ul. Pszczyńskiej z ul. 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu zatem dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A-4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca – wyjaśnia Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu UM Katowice.
Koszt całości wyniesie ok. 285 mln zł, z czego znaczna część tej kwoty - aż 210 mln zł - to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?