W ciągu najbliższych lat Katowice planują budowę trzech węzłów przesiadkowych: w Brynowie, Zawodziu oraz w Ligocie. W kolejnych latach będą to także węzły przy ulicy Sądowej, w Piotrowicach oraz na Bażantowie. Pierwszy będzie gotowy węzeł w Ligocie. Jego budowa potrwa 12 miesięcy.
- Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – ocenia prezydent Katowic Marcin Krupa.
Węzeł Ligota ma umożliwić przesiadkę z samochodu na pociąg, albo autobus. W ramach inwestycji naprzeciw dworca kolejowego powstanie parking naziemny ze 110 miejscami. Z parkingu bezpłatnie będą mogli korzystać ci kierowcy, którzy będą posiadali bilet miesięczny na komunikację miejską. Tuż obok powstanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek.
Koszt budowy węzła przesiadkowego w Ligocie to prawie 9,1 mln zł. Kiedy ruszy budowa węzłów w Zawodziu oraz w Brynowie? W obu przypadkach wciąż trwają postępowania przetargowe, mają zostać rozstrzygnięte w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?