W 2010 roku rzecznicy udzielili ponad 416 tys. porad, w 2008 r. - ponad 300 tys., a w 2009 - prawie 350 tys. Specjalny raport na temat skarg konsumentów przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Rzecznicy interweniowali wtedy, gdy m.in. sklep odrzucał reklamację, powołując się na opinię własnych rzeczoznawców, nie przestrzegał 14-dniowego terminu jej rozpatrzenia lub uzależniał otrzymanie odpowiedzi od osobistej wizyty konsumenta w sklepie. Najwięcej porad dotyczyło słabej jakości obuwia i o-dzieży, sprzętu RTV i AGD, elementów wyposażenia mieszkania, komputerów.
Coraz częstsze są problemy z zakupami przez internet i poza lokalem - na różnych pokazach, prezentacjach, w trakcie wycieczek, pobytu w sanatoriach, na wczasach itp. W 2009 r. tych skarg było ponad 18 tys., rok później już 24 tys. Problemy dotyczyły m.in. niezrozumiałych wzorów umów, braku informacji o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, braku regulaminu e-sprzedawcy. Były też przypadki fałszowania podpisów na umowach lub niewysłania zamówionego towaru.
Wady telefonów komórkowych kupionych w promocji, przerwy w dostępie do internetu, zawyżone rachunki - to najczęstsze problemy dotyczące usług telekomunikacyjnych. W zeszłym roku rzecznicy udzielili ponad 37 tys. porad związanych z telekomunikacją.
W przypadku usług turystycznych konsumenci skarżyli się na gorszy standard zakwaterowania i środka transportu, niekorzystną zmianę programu wycieczki, niską jakość wyżywienia, skrócenie imprezy itp.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?