Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ulicą Załęską w Ligocie można już przejechać. Koniec rozbiórki jednego z dwóch wiaduktów kolejowych. Autobusy wróciły na trasę

Redakcja
Jeden z dwóch wiaduktów kolejowych na ul. Załęskiej w Katowicach został już rozebrany. Ulica jest przejezdna. Zdjęcia z 15 grudnia 2020.

Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Jeden z dwóch wiaduktów kolejowych na ul. Załęskiej w Katowicach został już rozebrany. Ulica jest przejezdna. Zdjęcia z 15 grudnia 2020. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Katarzyna Pachelska
Rozbiórka wiaduktu kolejowego nad ul. Załęską w Katowicach zakończyła się po dwóch tygodniach prac, tak jak to było zaplanowane. Ulica w Ligocie jest już przejezdna. Na zwykłe trasy wróciły też autobusy. Na Załęskiej pozostał jednak drugi wiadukt, należący do PKP.

14 grudnia 2020 r. zakończyła się rozbiórka wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Załęskiej w Ligocie, na granicy z Brynowem i Załęską Hałdą. Od wtorku 15 grudnia 2020 kierowcy mogą tamtędy swobodnie przejechać. Również autobusy wróciły po 2 tygodniach na swoje zwykłe trasy. Chodnik też już udostępniono pieszym.

Zobacz, jak wygląda ul. Załęska w Katowicach bez jednego wiaduktu kolejowego. Kliknij w galerię zdjęć

Jednak 15 grudnia rano wciąż nie usunięto znaków informujących o objeździe odcinka ul. Załęskiej, więc wielu kierowców, zwłaszcza tych jadących od strony Ligoty i Piotrowic jechało objazdem. Od strony Załęskiej Hałdy bardziej widać, że ulica jest już przejezdna.

To rozbiórka wiaduktu, którym biegła linia towarowa, dawno już nieużywana

Przypomnijmy, że rozbiórkę jednego z dwóch wiaduktów kolejowych na Załęskiej (tego od strony Załęskiej Hałdy) na zlecenie CTL Maczki-Bór z Sosnowca realizowała Grupa Wyburzeniowa Południe z Rudy Śląskiej. Maczki-Bór to firma m.in. zarządzająca infrastrukturą kolejową. CTL Maczki-Bór S.A. ma linie kolejowe w centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Infrastruktura ta pozwala na komunikację kolejową z:

  • kopalniami węgla kamiennego,
  • elektrowniami,
  • hutami,
  • innymi podmiotami przemysłowymi w regionie.

Wraz z rozbiórką wiaduktu, likwidacji uległa linia kolejowa 401

- Rozbiórka polega na rozebraniu i demontażu przęsła wiaduktu kolejowego z pozostawieniem przyczółków które zostaną odpowiednio zabezpieczone. Całość procesu rozbiórki realizuje specjalistyczna firma, która posiada uprawnienia i kwalifikacje do tego typu prac. Wraz z rozbiórką likwidacji ulegnie linia kolejowa 401 należąca do CTL Maczki Bór - mówiła Monika Mikon, dyrektor marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy CTL Logistics

Linia kolejowa 401 zostanie zlikwidowana, jak informuje Monika Mikon, ze względu na konieczność ponoszenia ogromnych nakładów na modernizację linii przy jednoczesnym braku zainteresowania przewoźników kolejowych korzystaniem z niej (zamknięcia kopalń). - To przyczyniło się do podjęcia przez Zarząd CTL Maczki-Bór decyzji o likwidacji linii. Zgodę na rozbiórkę wydał wojewoda śląski w 2018 r. Likwidacja naszej linii kolejowej nie ma wpływu na funkcjonowanie infrastruktury PKP PLK, gdzie pozostanie linia 171 - dodała rzeczniczka prasowa CTL Logistics.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto