14 grudnia 2020 r. zakończyła się rozbiórka wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Załęskiej w Ligocie, na granicy z Brynowem i Załęską Hałdą. Od wtorku 15 grudnia 2020 kierowcy mogą tamtędy swobodnie przejechać. Również autobusy wróciły po 2 tygodniach na swoje zwykłe trasy. Chodnik też już udostępniono pieszym.
Zobacz, jak wygląda ul. Załęska w Katowicach bez jednego wiaduktu kolejowego. Kliknij w galerię zdjęć
Jednak 15 grudnia rano wciąż nie usunięto znaków informujących o objeździe odcinka ul. Załęskiej, więc wielu kierowców, zwłaszcza tych jadących od strony Ligoty i Piotrowic jechało objazdem. Od strony Załęskiej Hałdy bardziej widać, że ulica jest już przejezdna.
To rozbiórka wiaduktu, którym biegła linia towarowa, dawno już nieużywana
Przypomnijmy, że rozbiórkę jednego z dwóch wiaduktów kolejowych na Załęskiej (tego od strony Załęskiej Hałdy) na zlecenie CTL Maczki-Bór z Sosnowca realizowała Grupa Wyburzeniowa Południe z Rudy Śląskiej. Maczki-Bór to firma m.in. zarządzająca infrastrukturą kolejową. CTL Maczki-Bór S.A. ma linie kolejowe w centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Infrastruktura ta pozwala na komunikację kolejową z:
- kopalniami węgla kamiennego,
- elektrowniami,
- hutami,
- innymi podmiotami przemysłowymi w regionie.
Wraz z rozbiórką wiaduktu, likwidacji uległa linia kolejowa 401
- Rozbiórka polega na rozebraniu i demontażu przęsła wiaduktu kolejowego z pozostawieniem przyczółków które zostaną odpowiednio zabezpieczone. Całość procesu rozbiórki realizuje specjalistyczna firma, która posiada uprawnienia i kwalifikacje do tego typu prac. Wraz z rozbiórką likwidacji ulegnie linia kolejowa 401 należąca do CTL Maczki Bór - mówiła Monika Mikon, dyrektor marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy CTL Logistics
Linia kolejowa 401 zostanie zlikwidowana, jak informuje Monika Mikon, ze względu na konieczność ponoszenia ogromnych nakładów na modernizację linii przy jednoczesnym braku zainteresowania przewoźników kolejowych korzystaniem z niej (zamknięcia kopalń). - To przyczyniło się do podjęcia przez Zarząd CTL Maczki-Bór decyzji o likwidacji linii. Zgodę na rozbiórkę wydał wojewoda śląski w 2018 r. Likwidacja naszej linii kolejowej nie ma wpływu na funkcjonowanie infrastruktury PKP PLK, gdzie pozostanie linia 171 - dodała rzeczniczka prasowa CTL Logistics.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?