Przebudowa węzła Piotrowice na finiszu. Tunel i rondo przejezdne
Przebudowa węzła Piotrowice na DK81 w Katowicach, czyli remont skrzyżowania ulic Kościuszki i Armii Krajowej, ma się ku końcowi. Na miejscu są jeszcze drogowcy, trwają też ostatnie prace, a węzeł wciąż nie jest w pełni przejezdny, ale roboty mają się zakończyć jeszcze jesienią.
Od początku października przejezdny jest tunel, który powstał pod ulicą Kościuszki (DK81). Kierowcy mają tu na razie do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, ale docelowo przejezdne będą po dwa pasy.
Tunel dedykowany jest dla ruchu tranzytowego w relacji Katowice – Mikołów, natomiast dwupasowe rondo na górze dla ruchu lokalnego – w kierunkach do Panewnik, Ligoty, a także Piotrowic i Kostuchny.
Czy dzięki przebudowie skrzyżowania uda się odkorkować DK81 i Piotrowice? Na razie kierowcy mają wątpliwości i trochę uwag.
- Wyjazd z tunelu, który miał być - mimo dalszych robót - szybszy i stanie z migaczem, by wbić się na prawy (górny) pas, by jechać prosto to jest jakaś pomyłka. Tak w stronę Katowic, jak i Mikołowa - ocenia pani Beata na naszym fejsbukowym profilu Kocham Katowice.
- Korek w godzinach szczytu (08.00 i 16.00) jak był, tak jest - krótko podsumowuje z kolei pani Monika.
Wciąż trwa przebudowa węzła Giszowiec na DK86
Dodajmy, że przebudowa węzła Piotrowice jest, obok przebudowy węzła Giszowiec na DK86 (skrzyżowania Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty), jednym z najważniejszych projektów drogowych realizowanych obecnie w Katowicach i dotyczy jednego z najczęściej korkujących się skrzyżowań w mieście.
Jednak skala prac prowadzonych na DK86 w Giszowcu jest znacznie większa niż tych w Piotrowicach. Modernizacja węzła ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81) trwa od ubiegłego roku i ma się zakończyć w drugim kwartale 2022 roku (termin przesunięto z pierwszej połowy 2021 r.).
W ramach inwestycji modernizowane jest samo skrzyżowanie, ale też okoliczne drogi, w tym ulica Pszczyńska (DK86) na odcinku od autostrady A4 aż do ul. Górniczego Stanu, a także 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolista.
Zadanie pochłonie 247,5 mln zł (z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie unijne) i jest największą drogową realizacją Katowic od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Powstaną tu dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów i Skoczowa oraz na północ w kierunku Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?