Podczas gdy na placu Szewczyka w Katowicach powstają kondygnacje dworca i galerii handlowej, olbrzymia stalowa konstrukcja stawiana jest na remontowanym peronie drugim katowickiej stacji PKP. Konstrukcję długą na 160 metrów pokryje zadaszenie peronów. Gdzieniegdzie dach jest już kładziony - na razie tylko fragmenty z blachy. Docelowo blacha ma występować naprzemiennie z przepuszczającym światło poliwęglanem. Tego drugiego materiału będzie jednak znaczniej mniej.
Wiat będzie tyle ile peronów - cztery, w ostatnim etapie robót zostaną połączone w jedną.
Dach stacji - nad peronami i torami - będzie się składał z mniejszych kawałków o długości 60 cm, co szósty element będzie poliwęglanowy, pozostałe to blacha. Konstrukcja wyrasta na razie tylko z modernizowanego peronu drugiego. PLK na wszystkich czterech peronach zleca m.in. wymianę torów, podkładów, rozjazdów, przebudowę odwodnienia między torami i sieci trakcyjnej. Po remoncie jest peron pierwszy, tu wiaty jednak na razie nie ma, są za to budki przypominające te z przystanków komunikacji miejskiej.
Tymczasem trwają roboty na peronie drugim.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?