Trwa budowa tunelu pod DK81 w Katowicach. Będzie krótszy niż ten pod Rondem, ale dłuższy niż ten pod dworcem PKP

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Tunel pod Dworcem PKP i Galerią Katowicką DZ
Trwa budowa tunelu pod DK81 w Katowicach. Podziemna droga powstaje pod skrzyżowaniem ulic Kościuszki i Armii Krajowej w Piotrowicach. Tunel będzie krótszy niż ten pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka, ale dłuższy niż ten pod dworcem PKP i Galerią Katowicką. Zostanie otwarty po zakończeniu przebudowy węzła Piotrowice, czyli dopiero w połowie przyszłego roku

Trwa budowa tunelu pod DK81 w Katowicach

Trwa budowa tunelu pod DK81 w Katowicach. Powstaje bezpośrednio pod skrzyżowaniem ulic Kościuszki i Armii Krajowej w Piotrowicach. Będzie to trzeci taki obiekt w stolicy aglomeracji śląskiej.

Tunel w Piotrowicach będzie miał 340 metrów długości, czyli będzie krótszy niż ten pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka, ale dłuższy niż ten pod dworcem PKP i Galerią Katowicką. Zaplanowano w nim dwie nitki w kierunku do Mikołowa i centrum Katowic. Na obu będą po dwa pasy ruchu o szerokości 3,25 metrów.

Tunel pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka

  • 657 metrów długości ma nawa północna - ta w kierunku Chorzowa
  • 650 metrów długości ma nawa południowa
  • po trzy pasy ruchu w każdym kierunku
  • ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę

Tunel pod dworcem PKP

  • 300 metrów długości
  • po 1 pasie ruchu w każdym kierunku
  • po jednym pasie ruchu do zjazdu i wyjazdu z Galerii Katowickiej
  • ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę

Tunel w Piotrowicach

  • 340 metrów długości
  • dwie jezdnie
  • po dwa pasy w każdym kierunku

CZYTAJ KONIECZNIE:
Tunel pod Rondem ma już 13 lat. Zobaczcie, jak go budowano ZDJĘCIA

Przebudowa węzła Piotrowice za 67 mln zł

Budowa tunelu pod DK81 ruszyła na początku października, natomiast przebudowa skrzyżowania ulic Kościuszki (DK81) i Armii Krajowej, w ramach której obiekt powstanie, trwa już od ubiegłego roku. Inwestycja pochłonie 67 mln zł. Generalnym wykonawcą jest firma IMB-Podbeskidzie.

W efekcie tej realizacji na skrzyżowaniu Kościuszki i Armii Krajowej powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie: tunelem poprowadzony zostanie ruch tranzytowy, górą – przez dwupasmowe rondo – lokalny. Projekt zakłada też przebudowę ulic Małachowskiego i Harcerzy Września 1939.

Inwestycja, która dotyczy jednego z najczęściej korkujących się skrzyżowań w stolicy aglomeracji, ma upłynnić i polepszyć dojazd do centrum Katowic z południowych dzielnic, ale jednocześnie ruch na trasie Mikołów – Katowice.

Termin zakończenia przebudowy przesunięto na czerwiec 2020

Początkowo zakładano, że przebudowa węzła Piotrowice, w tym budowa tunelu pod DK81, zakończy się pod koniec 2019 roku. Ten termin jest już nieaktualny. Nowy wyznaczono na 30 czerwca 2020 roku.

- Powodem zmiany terminu zakończenia realizacji inwestycji są przede wszystkim zmiany w czasowej organizacji ruchu, wprowadzane w taki sposób, by minimalizować utrudnienia w ruchu na jednej  z głównych arterii miasta, co miało wpływ na założone w harmonogramie wykonawcy terminy realizacji robót – tłumaczą katowiccy urzędnicy.

500+. Będzie zmiana okresu rozliczeniowego

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dla mieszkańców południowych dzielnic ta przebudowa nic nie wniesie nowego i tak będziemy stali w korkach. To jest inwestycja dla mieszkańców Mikołowa

J
Jan

I tak jedni staną na światłach koło Libero (bo zabrakło kasy na prawdziwą przebudowę) a drudzy na skrzyżowaniu z piotrowickiej z jankego.

G
Gość

Czy to znaczy, że przedstawiciele UM nie rozważali wcześniej wariantu robót pozwalających na utrzymanie ruchu na tej strategicznej drodze? To sprawa dla prokuratora. Wygląda to na chamską ustawkę między inwestorem (z pieniędzy publicznych), a wykonawcą. Straty użytkowników drogi są gigantyczne. To co, prokurator czy psychiatra??

G
Gość

i wszyscy skręcający w kierunku Kostuchny będą stali w korku na światłach na Jankego-Armii Krajowej

G
Gość

Tunel ?

G
Gość

To będzie droga w wykopie a nie tunel

Dodaj ogłoszenie