Trasy rowerowe do 9 km od Katowic. Pomysły na jednodniowy wypad. Gdzie w weekend 23 - 24 marca?

Rozważasz wyprawę rowerową w pobliżu Katowic? Proponujemy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 5 ciekawych propozycji tras. Mogą mieć różne stopnie trudności czy dystansu, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wycieczkę rowerową w odległości do 9 km od Katowic. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w pobliżu Katowic przygotowaliśmy na weekend.

Wycieczki rowerowe w pobliżu Katowic

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych oddalonych maksymalnie o 9 km od Katowic, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź, jaka będzie pogoda. W sobotę 23 marca w Katowicach ma być 13°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 54%. W niedzielę 24 marca w Katowicach ma być 8°C. Prawdopodobieństwo pojawienia się deszczu wynosi 56%.

🚲 Trasa rowerowa: 04 Katowice - Żabie Doły - Siemianowice - Czeladź

Rowerzystom z Katowic trasę poleca JacekG155

Katowice - Żabie Doły - Siemianowice - Czeladź
Zrekultywowane tereny między Chorzowem, Bytomiem i Siemianowicami po dawnych wyrobiskach i zapadliskach, które stały się ostoją wielu gatunków ptaków i terenem rekreacyjnym oraz otrzymały status Zespołu Przyrodniczo - Krajobrazowego. Z Katowic zaledwie 12 km. Po drodze można wstąpić do Parku Śląskiego oraz obejrzeć panoramę z Szybu Prezydent i kościółek drewniany św. Wawrzyńca w Chorzowie. Do Siemianowic można dojechać nasypem dawnej kolejki wąskotorowej. Tu można obejrzeć:
• Park Tradycji Górniczo-Hutniczej z wieżą wyciągową szybu „Krystyn” kopalni „Michał”,
• ruiny Pałacu Donnersmarcków. Wzniesiony w XVII wieku przez Mieroszewskich. W XVIII wieku przeszedł na rzecz rodu Henckel von Donnersmarck i został rozbudowany w stylu klasycystycznym. Obiekt przetrwał II wojnę światową bez uszkodzeń i stopniowo niszczał, aż do dzisiaj.
• pola golfowe,
• cmentarz żołnierzy niemieckich poległych w regionie południowej Polski w czasie II wojny światowej (powstał w 1998 r.).
Z Siemianowic możemy wrócić do Katowic lub przedłużyć trasę odwiedzając Czeladź - jedno z najstarszych miast Zagłębia. Tu możemy obejrzeć neoromański kościół p.w. św. Stanisława, rynek z kilkoma starymi budynkami, oraz zabytki postindustrialne po dawnej kopalni Saturn - częściowo zrewitalizowane, częściowo nadal niszczejące. W budynku dawnej kopalnianej elektrowni znajduje się Galeria Sztuki "Elektrownia".
Na koniec możemy wjechać - już w Katowicach - na hałdę zwaną "Alpy", skąd rozciąga się dookolny widok.

🚲 Trasa rowerowa: Na Chechło

Trasę rowerową mieszkańcom Katowic poleca Marek79

Wspólna przejażdżka z kumplem Arturem nad zbiornik wodny Chechło. Przejażdżka przejechana po południu po pracy. Trasa biegła z Siemianowic, przez Żychcice, Rogoźnik, dalej kierowaliśmy się już w las i leśnymi ścieżkami dojechaliśmy do zbiornika wodnego Kozłowa Góra, który objechaliśmy starym wałem kolejowym. Pojechaliśmy dalej w stronę Chechła Leśną Rajzą.Tam zrobiliśmy mały odpoczynek, parę fotek i szykowaliśmy się do drogi powrotnej. Droga powrotna prowadziła przez miasteczka Nakło, Chechło, dalej przez park w Świerklańcu i wyjechaliśmy znów obok zbiornika Kozłowa Góra. Dalej wałem i wjechaliśmy na szlak, który prowadzi przez las Dioblina w kierunku Piekar Śl. Dojeżdżając do głównej drogi, skierowaliśmy się w stronę Dobieszowic, ale przy bunkrze zjechaliśmy w prawo i pojechaliśmy szlakiem przez pole wzdłuż trasy A1. Tam spotkaliśmy niezły podjazd, chyba miał z 15% nachylenia albo i więcej, ale daliśmy radę. Stamtąd już z górki w stronę Żychcic wałem wzdłuż rzeki Brynicy. Dalsza droga była już ta sama, co w tamtą stronę, czyli asfaltem do Siemianowic.Trasa łatwa i przyjemna, i pogoda dopisała.

🚲 Trasa rowerowa: Improwizowana trasa na Chechło

Marek79 poleca trasę rowerzystom z Katowic

🚲 Trasa rowerowa: Chorzów Amelung - Pszczyna - Ogrody Kapias

Nikt78 poleca trasę mieszkańcom Katowic

Początkiem wycieczki jest staw Amelung skąd drogami osiedlowymi i takimi o małym ruchu dojedziemy do Chorzowa Batorego gdzie pod zegarem zaczyna się ścieżka rowerowa którą dojedziemy do lasu. Po przejechaniu pod autostradą skręcamy w prawo, na końcu ścieżki skręcamy w lewo i po kilkuset metrach wracamy na ścieżkę rowerową którą dojedziemy do końca Panewnik. Dalej jedziemy drogą na Mikołów do zjazdu na staw Starganiec. Następnie drogą gruntową dojedziemy do dzielnicy Mikołowa Jamna. Centrum Mikołowa omijamy zgodnie z mapką drogami prawie wiejskimi którymi dojedziemy do Wilkowyj. Tam wjedziemy do lasu. Świetną leśna drogą trzymając się szlaku rowerowego dojedziemy do Kobióra. Ścieżką rowerową przejedziemy obrzeżami Kobióra i dalej piękną drogą asfaltową z której zjedziemy na piękną szutrową drogę zgodnie z czerwoną strzałką. Tym szutrem dojedziemy do Piasku skąd mało uczęszczaną drogo częściowo szutrową dojedziemy do Pszczyny. Centrum Pszczyny możemy pokonać na kilka sposobów ważne żeby dojechać do firmy Linde Gaz przed którą skręcamy w prawo i po kilkuset metrach w lewo w ulicę Azaliową. Jest to ulica szutrowa na końcu której zjedziemy na drogę gruntową. Gruntem dojedziemy do drogi szutrowej która jest już ostatnia prostą do celu. Na temat Ogrodów Kapias nie będę się rozpisywał tylko odeślę do strony domowej. Jest to naprawdę piękne miejsce warte długiego spaceru a zwiedzanie jest darmowe. Wracać możemy tą samą trasą lub pociągiem z pobliskiej stacji Goczałkowice do Katowic, poza tym trasa w kilku miejscach przebiega obok lini kolejowej tak więc możliwości jest wiele. Miłej wycieczki życzę

🚲 Trasa rowerowa: Barbie wreszcie widzi żubra

JIMMYtm poleca trasę rowerzystom z Katowic

Dzięki podpowiedzi Pana79 udało się w końcu dojechać i zobaczyć żubry :) Dzięki, stary.
Trasa, jak się dało, to prowadzona leśnymi drogami, jeden dłuższy asfaltowy odcinek pozwala na ominięcie Tychów bokiem, trafił się też jeden zarośnięty trawą, rzadko uczęszczany. Knajpka przy Żubrowisku bardzo ciekawa, dobre dania, ładny wystrój. Niestety brak piw kraftowych, ale nie można mieć wszystkiego :)) koło Furmańca trafiliśmy na piknik z pieczonym świniakiem. Miły pan poczęstował nas darmowym sokiem Tymbarku, dzięki!
Polecam trasę wszystkim, nawet jeżeli żubry nie są wystarczającą atrakcją, to piękne lasy wokoło wynagrodzą kilometry w nogach.

Zadbaj o stan techniczny roweru

Miłośnicy jazdy na rowerze wiedzą, jak istotne jest utrzymywanie jednośladu w dobrym stanie technicznym. Jest to bardzo ważne dla komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Przegląd roweru powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. A najlepiej dwukrotnie - przed oraz po sezonie. Oczywiście, jeśli w trakcie sezonu zdarzą się jakieś uszkodzenia, najlepiej je od razu naprawić.

Serwisować sprzęt można samodzielnie lub oddając go w ręce specjalistów. Odpowiednio dbając o swój sprzęt zapewnisz sobie, że dłużej Ci posłuży. Jest to szczególnie istotne, jeśli często na nim jeździsz. Wbrew pozorom przegląd roweru nie jest taką prostą sprawą. Jeśli chcesz samodzielnie serwisować swój rower, koniecznie poszukaj poradników, w jaki sposób to robić.