Produkcja tramwaju twist trwała około dwóch miesięcy - miesiąc w hali konstrukcji stalowych i miesiąc w hali montażowej. - Wcześniej inżynierowie Pesy i Tramwajów Śląskich ściśle współpracowali przy opracowaniu specyfikacji wagonu, dopasowując go do specyfiki sieci tramwajowej w miastach Śląska i Zagłębia - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie. Dodaje, że przy produkcji każdego wagonu pracuje około 200 osób, montując w nim m.in. blisko 17 kilometrów przewodów.
Trzyczłonowy tramwaj twist 2012N ma 32 metry długości i 2,4 metra szerokości. Do wnętrza prowadzi siedmioro drzwi , z czego pięć jest dwustrumieniowych , a dwa jednostrumieniowe. Pojazd jest w 73 proc. długości niskopodłogowy. Wagon wyposażony jest m.in. w sterowanie mikroporcesorowe, układ antypoślizgowy, system rekuperacji energii (odzyskiwanie energii w trakcie hamowania) oraz akumulatory, pozwalające na poruszanie się przy braku napięcia w sieci trakcyjnej.
W wagonie zmieści się nawet 200 osób. Twisty w pierwszej kolejności wyjadą na długie, międzymiastowe trasy. Zobaczymy je najprawdopodobniej na liniach łączących Katowice z Sosnowcem czy Katowice z Bytomiem.
W sumie TS na zakup nowych tramwajów planują wydać 164,7 mln zł.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?