Jaka reklama w Katowicach jest, każdy widzi: tandetna, wszechobecna, zagarniająca każdy wolny skrawek przestrzeni publicznej i szpecąca miasto. Dlatego właśnie, za zaniedbanie tematu ekspansji byle jakiej reklamy w centrum miasta (z zalewem tandetnych reklam próbują walczyć m.in. władze Krakowa, Gdańska, Łodzi i Poznania) jurorzy konkursu Betonowa Kostka postanowili "nagrodzić" władze Katowic.
Kostkę z rąk Betona odebrał Maciej Biskupski, asystent Piotra Uszoka. Prezydenta podczas wizyty w urzędzie nie było. - Przyjmuję tą kostkę w imieniu wszystkich miast aglomeracji, bo przecież problem z reklamą jest nie tylko w Katowicach, ale także w innych miasta – powiedział Biskupski i odebrał antynagrodę, czyli zwykłą kostkę z betonu, jaką wykładane są chodniki. – Oby ciążyła jak najbardziej – życzył Beton.
Czy będzie ciążyła wystarczająco, aby przekonać katowickich urzędników do podjęcia walki z reklamowym chaosem? Oby, jak na razie żadnych działań w tym temacie nie podjęto.
W tegorocznej edycji pelbiscytu Betonowa Kostka o antynagrodę rywalizowały hala dworca w Katowicach, reklamy w przestrzeni Katowic, pomnik Ligonia w Katowicach, nowa siedziba dyrekcji Skansenu oraz tablice informacyjne Tramwajów Śląskich.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?