Przypomnijmy: modernizacja czterech platform na dworcu w Katowicach, torów między nimi oraz podziemnych przejść rozpoczęła się na początku 2010 roku. Inwestycję realizuje PLK. Przebudowa miała się zakończyć do końca grudnia ubiegłego roku. Termin został przesunięty o pół roku.
Kłopoty z harmonogramem zaczęły się już w październiku, kiedy firma Budus, która modernizowała perony na dworcu w Katowicach, zgłosiła do sądu rejonowego wniosek o upadłość. Kilka tygodni później firma ostatecznie upadłość ogłosiła, a roboty na peronach dworca wstrzymano.
Szczęście w nieszczęściu PLK w tym, że Budus nie był generalnym wykonawcą, a podwykonawcą inwestycji w Katowicach. Generalnym wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych (PRK) z Krakowa. PRK musiał więc sobie znaleźć nowego wykonawcę. Prace na nowo ruszyły w styczniu tego roku. Najpierw peron czwarty rozebrano, teraz trwa jego odbudowa.
Jednocześnie prowadzona jest modernizacja przejść do tunelu pod peronem 4 oraz środkowego tunelu prowadzącego na platformy. To właśnie w środkowym są windy i schody ruchome, na razie zamontowano je na peronach 2 i 3.
Po zakończeniu modernizacji peronu 4 budowlańcy wrócą na peron 1, nad którym nadal brakuje wiaty.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?