- Kończymy prace w przejściach pod torami, pozostały nam roboty wykończeniowe. Gotowe są natomiast perony, nowe tory między nimi oraz nowa wiata. Zamontowane zostały też ławki. Pozostało nam jeszcze przełączenie oświetlenia. Prace powinny się zakończyć lada dzień – zapewnia Jacek Karniewski, rzecznik prasowy śląskiego oddziału PLK.
Gruntowna przebudowa stacji w Załężu prowadzona jest w ramach większego zadania, które zakłada modernizację ostatniego fragmentu szlaku kolejowego na linii Katowice-Gliwice. Prace rozpoczęły się kilka miesięcy temu. Zakres inwestycji obejmuje wymianę torów na długości 10,6 kilometra na odcinku Katowice - Chorzów Batory, ale nie tylko. W ramach inwestycji na stacji Chorzów Batory przebudowanych zostanie pięć rozjazdów, tory, słupy sieci trakcyjnej i słupy oświetleniowe. Zaś na całej remontowanej trasie wymienione zostaną sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a zabiegom konserwacyjno-naprawczym poddanych zostanie 18 obiektów inżynieryjnych, czyli mosty, wiadukty i przepusty.
Rewitalizacja pochłonie 52,3 miliona złotych i potrwa do końca listopada 2015 roku. Wykonawcą prac jest firma ZUE S.A, z którą Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na tę inwestycję pod koniec marca.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?