– Prace zaplanowaliśmy w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla użytkowników naszej autostrady. Każdy z dwunastu remontowanych odcinków jezdni będzie stosunkowo krótki, a przez cały okres trwania remontu zachowamy dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wyjątek stanowić będą krótkotrwałe (około dwudniowe) okresy związane z montażem lub demontażem stalowych barier bezpieczeństwa, rozdzielających przeciwne kierunki. Taki system organizacji prac i ruchu przetestowaliśmy, prowadząc inwestycje w 2014 i w 2015 roku. Jest to rozwiązanie optymalne z punktu widzenia płynności przejazdu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska.
W trakcie remontu na jezdni w kierunku Katowic prace będą prowadzone na jezdnym pasie ruchu, a jeden będzie przejezdny. Na jezdni do Krakowa będą dwa pasy ruchu w kierunku Krakowa i jeden pas w kierunku Katowic. - Podobna organizacja ruchu ma obowiązywać, kiedy wykonawca robót przeniesie się na drugą jezdnię autostrady, co zaplanowano na 11 czerwca – zapewniają przedstawiciele SAM. Jak dodają na remontowanym odcinku od 4 maja wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Remont obu jezdni pomiędzy PPO Balice a Węzłem Rudno zakończy się 22 lipca. Na czas Światowych Dni Młodzieży prace zostaną przerwane. 2 sierpnia rozpocznie się wymiana nawierzchni na kolejnym odcinku pomiędzy węzłami Jeleń i Balin, na jezdni w kierunku Katowic. O kolejnych etapach prac SAM ma informować na bieżąco.
Stalexport Autostrada Małopolska zapowiada, że nawierzchnia będzie wymieniana na odcinkach o długości 59,85 km. Remont pochłonie 40,23 mln. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum spółek z grupy Pavimental. Całość prac ma się zakończyć w listopadzie 2017 roku.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?