Węzeł przesiadkowy Brynów powstanie w rejonie pętli tramwajowej. Będzie się składał z dwukondygnacyjnego parkingu na 400 aut, parkingu naziemnego z 52 miejscami. Będą tu też zadaszone perony oraz budynek poczekalni z punktami obsługi pasażerów, toaletą, małą gastronomią oraz kioskiem. Przy węźle powstanie też parking dla rowerów, parking dla taksówek oraz miejsca postoju Kiss&Ride.
Katowice szacują,że budowa węzła będzie kosztowała ponad 66,5 mln zł. Przetarg na realizację ogłoszono w ubiegłym roku, natomiast 24 listopada miasto poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty, którą złożyło konsorcjum firm, których liderem jest Warbud. Umowa z wykonawcą w końcu została podpisana. Natomiast w tym roku przekazano plac budowy.
Węzeł przesiadkowy Zawodzie. Pętla bez tramwajów WIZUALIZACJE
Budowa węzła w Brynowie ma potrwać 22 miesiące. Przypomnijmy, że jak na razie w Katowicach zaawansowana jest jedynie budowa centrum przesiadkowego w Ligocie. Budowa kolejnego węzła - Zawodzie - właśnie się rozpoczyna (trwają prace przygotowawcze i geologiczne). Natomiast wciąż trwa procedura przetargowa zwiążana z budową węzła przesiadkowego Sądowa przy ulicy Sądowej.
Węzeł przesiadkowy Ligota w Budowie. Uwaga na zmiany w organizacji ruchu ZDJĘCIA
Łącznie miasto planuje w ciągu najbliższych dwóch lat wybudować cztery węzły. Kolejne centra przesiadkowe mają w Katowicach powstać w kolejnych latach, będą to węzły Piotrowice, Kostuchna i św. Jana.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?