Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torów w Szopienicach na półmetku, w sierpniu rusza drugi etap, zbudują rondo ZDJĘCIA

Justyna Przybytek
Remont torów w Szopienicach
Remont torów w Szopienicach Lota
W maju 2015 w Szopienicach będą już nowe tory i całkiem nowe rondo. Pierwszy etap modernizacji torowiska tramwajowego w dzielnicy dobiega końca, ale w sierpniu rusza kolejny, potrwa do 2015 roku. Po zakończeniu prac ma być... ciszej i bezpieczniej

Na początku września ma się zakończyć pierwszy etap modernizacji torowiska tramwajowego w Szopienicach. To jednak nie finał wielomiesięcznych utrudnień, z jakimi borykają się mieszkańcy dzielnicy, bowiem jeszcze w sierpniu rozpocznie się drugi etap przebudowy, który potrwa do maja 2015 roku.

Pierwszy etap zakładał wymianę torów na odcinku jednego kilometra.
- Prace wykonane są już na odcinku ulicy Obrońców Westerplatte od ulicy Korczaka do skrzyżowania z Hallera, a trwają na fragmencie ulicy od Hallera do Baterpolu. Zasadnicze, umożliwiające uruchomienie tramwaju potrwają do przełomu lipca i sierpnia, potem już tylko prace wykończeniowe do początku września - wyjaśnia Andrzej Bywalec, dyrektor ds. inwestycji w Tramwajach Śląskich.

Roboty w Szopienicach, podobnie jak te prowadzone obecnie na ulicy Kościuszki w Śródmieściu zakładają przebudowę zarówno torowisk, jak i nawierzchni jezdni i chodników.

- Na remontowanym odcinku tory zostały przesunięte do krawężnika, dzięki temu pasażerowie nie będą już musieli wchodzić do tramwaju z ulicy, a będą bezpośrednio z chodnika, co będzie znacznie bezpieczniejsze i zlikwiduje zagrożenie w ruchu drogowym. Od strony technicznej ważne jest też, że nowe torowisko zostało wybudowane w nowej technologii z zastosowaniem materiałów wibroizolacyjnych, co oznacza, że przejeżdżający tramwaj nie powinien powodować takich drgań i hałasu, jak dotychczas - zapewnia Bywalec.

Po nowych torach, na całej długości linii numer 15 docelowo mają jeździć wyłącznie niskopodłogowe tramwaje, a do tego nowo zakupione przez spółkę TS wagony, czyli twisty. Ale na nowy tabor trzeba będzie poczekać, bo najpierw trzeba zakończyć roboty modernizacyjne w Sosnowcu (tu remontowane są tory na dwóch odcinkach) i drugi etap inwestycji w Szopienicach.

- W zeszłym tygodniu otwarto oferty złożone w przetargu na roboty budowlane, obecnie trwa jeszcze ich ocena. Jeśli wszystko pójdzie z godnie z planem i zostanie podpisana umowa z wykonawcą, ten etap rozpocznie się jeszcze w sierpniu - dodaje dyrektor.

Drugi etap zakłada wymianę torów na ulicy Obrońców Westerplatte od budynku browaru, a także tych na Wiosny Ludów. Potrwa do maja przyszłego roku. W jego trakcie zostanie w Szopienicach wybudowane także rondo na skrzyżowaniu ulic Obrońców Wester-platte, Lwowskiej, Bednorza i Wiosny Ludów.

Choć utrudnień w ruchu znów uniknąć się nie uda, będzie trochę wygodniej, bo roboty będą prowadzone pod ruchem, to znaczy, że na tory - a przynajmniej na jeden - wrócą tramwaje i będa kursowały wahadłowo.

- W pierwszym etapie ze względu na technologię robót, zmianę przebiegu linii tramwajowej w Szopienicach i przebudowę obiektów mostowych w Sosnowcu, musieliśmy zawiesić ruch, ale kolejne prace planujemy już prowadzić pod ruchem, w sierpniu uruchomiona ma zostać linia 14 do Mysłowic, a we wrześniu linia 15 do Sosnowca - zapowiada Bywalec

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto