Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torów tramwajowych w Zabrzu: Bytomska w listopadzie, 3 Maja i Wolności wiosną

Maria Olecha
W drugiej połowie listopada ma się rozpocząć remont torowiska na ul. Bytomskiej na odcinku od ul. Chrobrego do ul. Drzymały.

Także w listopadzie, dokładnie 22 listopada, spółka Tramwaje Śląskie otworzy koperty w przetargu na przebudowę torowisk na ul. 3 Maja i na ul. Wolności w Maciejowie, a dokładniej na odcinku od granicy z Gliwicami do skrzyżowania z ul. Kondratowicza.

- Rozpoczynamy duży projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w aglomeracji śląskiej o wartości około 600 milionów złotych - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich. - Zabrze jest wśród miast, w których zaplanowaliśmy modernizację torowisk - dodaje Zowada.

Spółka chce wyremontować 46 km torowisk w kilku miastach, z czego 20 km w Katowicach. W Zabrzu będzie to ok. 5-6 km. Na 3 Maja i Wolności w Maciejowie drogowcy mają się pojawić wiosną.

- Procedury przetargowe trwają. Zakładamy, że uda nam się wyłonić wykonawcę w pierwszym przetargu i nie będzie protestów. Gdy podpiszemy umowę na początku przyszłego roku, wtedy będzie można rozpocząć roboty, pewnie wiosną - wyjaśnia Andrzej Zowada.

To jeszcze nie koniec dobrych wiadomości. Zmodernizowane torowiska będą naprawdę nowoczesne. Pojawią się nowe płyty i przede wszystkim - nowe szyny. Dzięki temu tramwaje nie będą hałasowały. Mają mknąć po torach cicho i nie kołysać się, bo torowiska będą po prostu równe.

- Wszystkie nowe szyny będą w otulinie z profili gumowych, tłumiących hałas - zapewnia Andrzej Bywalec, dyrektor inwestycyjny w Tramwajach Śląskich. - Taka technologia zastosowana jest już na torowisku na ul. Gliwickiej i 1 Maja w Katowicach - dodaje.

Ponadto spółka planuje lifting taboru. Przede wszystkim chce odnowić tramwaje typu 105N. W Zabrzu jeżdżą one na linii numer 4 i 5. Linię numer 1 obsługują wagony zmodernizowane kilka lat temu oraz kupione przez spółkę używane wiedeńskie "Sznycle". Żaden z tych modeli nie jest niskopodłogowy.

Gdy rozpocznie się modernizacja torowisk, musimy przygotować się na utrudnienia w ruchu. Tramwaje będą kursowały bez zmian w rozkładzie, tyle że po jednym torze.

- Będziemy się starać, aby ruch tramwajowy na remontowanych odcinkach zachować, bo jego wstrzymanie powoduje zawsze spore uciążliwości dla pasażerów - mówi Zowada.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zabrze.naszemiasto.pl Nasze Miasto