Przebudowa rynku wymusza kolejną rewolucję w komunikacji. Tym razem zmiany w ruchu tramwajów

Justyna Przybytek
Arkadiusz Ławrywianiec
Mieszkańcy regionu jeszcze nie przywykli do zmian w organizacji ruchu, które wymusiła przebudowa rynku w Katowicach, a już szykują się kolejne.

21 kwietnia rozpocznie się modernizacja torowiska na styku ulicy Warszawskiej i rynku. Ze względu na roboty do lipca zawieszone zostanie kursowanie kilku linii tramwajowych na trasie Rynek - Zawodzie. To oznacza szereg przesiadek dla pasażerów z Katowic, Sosnowca, Mysłowic i Chorzowa.

Jedyną linią kursującą na odcinku Rynek - Zawodzie będzie zastępczy tramwaj - nr 40, kursy będą się odbywały co pięć minut wagonami dwukierunkowymi. Pozostałe tramwaje, które z rynku kierowały się w stronę Zawodzia i dalej do Szopienic i Mysłowic, czyli 6, 7, 14, 15 i 20 zmienią swoje trasy.

"6" skręci na rynku na plac Wolności i tu nawróci. "7" jadąca od Załęża, pojedzie na Rondo, Wełnowiec i do Siemianowic Śląskich. "20" też zamiast do Zawodzia na rynku skręci do ronda i stąd pojedzie na Wełnowiec. "14" jadąc z Mysłowic zakończy swój kurs w Zawodziu, tak samo "15" z Sosnowca. Tramwaj nr 13 zostanie całkowicie zawieszony.

Zmieni się także lokalizacja przystanku na ulicy Warszawskiej - zamiast jak dotąd obok Teatru Śląskiego, będzie znajdował się na wysokości Biblioteki Uniwersytetu Medycznego, obok skrzyżowania Warszawskiej ze Szkolną.

Nowa organizacja komunikacji będzie obowiązywała od soboty, 21 kwietnia. W nocy z piątku na sobotę - od godz. 24 do 4. - ze względu na prace przygotowawcze do robót na odcinku Zawodzie - Plac Wolności ruch tramwajów zostanie wstrzymany, pasażerów będzie woził autobus zastępczy T-40.

Zmiany wymusza kolejna faza pierwszego etapu przebudowy rynku, tzn. modernizacja torowiska w rejonie rynku i Warszawskiej. Obecnie tramwaje z Warszawskiej skręcają w al. Korfantego, po przebudowie zjazd będzie z Rynku (za Domem Handlowym Zenit) w ulicę Warszawską.

Pierwszy etap przebudowy rynku rozpoczął się 3 marca. Potrwa 12 miesięcy, jest oszacowany na 28 mln zł. Zakłada przebudowę torowisk tramwajowych na ulicy św. Jana, rynku, al. Korfantego oraz budowę mostu tramwajowego między Muzeum Śląskim a Teatrem Śląskim. Sporo zmian w ruchu już wcielono. Między rynkiem a Brynowem kursuje tylko jedna linia tramwajowa, zniknęły też przystanku autobusowe sprzed Domu Prasy.

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3