Na drodze, która docelowo połączy Chorzowską (wjazd będzie ten sam, co na parkingi podziemne pod Superjednostką) z ulicą Piotra Skargi, są już krawężniki, gdzieniegdzie układane są ostatnie warstwy nawierzchni. Widać już jak droga będzie się wiła na odcinku za Ślizgowcem i przy dawnym hotelu Silesia.
Wzdłuż Śródmiejskiej parkingów nie będzie, będzie za to wąski chodnik i ścieżka rowerowa. Wzdłuż drogi będzie także nowe oświetlenie. Słupy już stoją, są także przy osiach łączących aleję Korfantego ze Śródmiejską. Dwie osie - między działkami po Pałacu Ślubów i Michaliku oraz między budynkiem BWA a Separatorem - już są gotowe. Dobiega końca budowa trzeciej biegnącej między działką po Michaliku a budynkiem BWA.
Śródmiejską od Superjednostki miały oddzielać zielone ekrany, czyli konstrukcje stalowe obrośnięte zielenią - te plany są już nieaktualne, bo zaprotestowali mieszkańcy bloku o statusie osiedla. Wciąż trwają uzgodnienia, co powstanie w zamian, jedna z koncepcji zakłada, że zamiast ekranów pojawią się donice z zielenią, jeszcze nie ustalono, czy będą to drzewka, czy roślinność krzewiasta.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?