Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Praca w Straży Miejskiej w Katowicach. Do obsadzenia jest sześć etatów. Jak wygląda rekrutacja? Na jaką pensję można liczyć?

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Straż Miejska w Katowicach
Straż Miejska w Katowicach Straż Miejska w Katowicach
Straż Miejska w Katowicach znów rekrutuje. Tym razem do obsadzenia jest sześć etatów. Wymagania? Trzeba mieć m.in. skończone 21 lat, wykształcenie co najmniej średnie i uregulowany stosunek do służby wojskowej. Co w zamian? Pierwsza umowa na 12 miesięcy, bezpłatne szkolenia i świadczenia socjalne. Jak wygląda rekrutacja i na jaką pensję można liczyć? Sprawdziliśmy

Praca w Straży Miejskiej w Katowicach. Jakie wymagania?

Straż Miejska w Katowicach znów rekrutuje. Jeszcze w lipcu do obsadzenia było aż 14 wolnych etatów. Teraz, w naborze ogłoszonym 10 września, jest ich mniej, bo tylko sześć. Rekrutacja trwa do 22 września.

- W poprzednim naborze mieliśmy 21 chętnych na 14 etatów. Ostatecznie przyjęliśmy dziewięć osób – mówi Jacek Pytel, rzecznik prasowy katowickiej Straży Miejskiej.

Jak dodaje w sumie w formacji zatrudnionych jest około 120 osób, w tym 11 w administracji.

- Wakaty zawsze są, ludzie przychodzą i odchodzą, niektórzy przechodzą na emeryturą. To normalna rotacja. Z drugiej strony wbrew pozorom nie tak łatwo się dostać do Straży Miejskiej. Najpierw jest egzamin, następnie test sprawnościowy oraz rozmowa kwalifikacyjna – tłumaczy Pytel.

Egzamin to test wiedzy ukierunkowany na wiedzę o pracy w straży i samorządzie gminnym. Test sprawnościowy jest podobny do tego, który przechodzą kandydaci na policjantów, ale mniej wymagający.

- Jest m.in. bieganie po kopercie, bieganie równoległe, rzut piłką lekarską, brzuszki - wymienia rzecznik SM.

Aby jednak w ogóle przystąpić do rekrutacji trzeba wpierw spełnić wymogi formalne. Wymagania dla kandydatów na strażników nie są wygórowane, ale należy pamiętać, że to praca nie dla każdego, a służba bywa niedoceniania. Z pewnością konieczne będzie zaangażowanie oraz odpowiedzialność.

Praca w Straży Miejskiej w Katowicach. Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie,
  • ukończony 21 rok życia,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność sądowa za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • wykształcenie co najmniej średnie,
  • nienaganna opinia,
  • sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
  • uregulowany stosunek do służby wojskowej,
  • umiejętność pracy w stresie i w warunkach uciążliwych,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na oferowanym stanowisku,
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonej ofercie, których obowiązek
  • podania nie wynika z przepisów prawa.

Praca w Straży Miejskiej w Katowicach. Wymagania dodatkowe:

  • prawo jazdy kat. B,
  • znajomość przepisów ustawy o strażach gminnych oraz ustawy o pracownikach samorządowych,
  • umiejętność pracy samodzielnej jak i w zespole,
  • doświadczenie zawodowe w pracy w organach państwowych (Policja, Państwowa Straż Pożarna, Żandarmeria Wojskowa, Straż Graniczna) bądź związane z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym,
  • wysoka kultura osobista,
  • dyspozycyjność,
  • motywacja do pracy na oferowanym stanowisku.

Praca w Straży Miejskiej: umowa o pracę, 13-tka i na początek 2.695,00 zł

Co z warunkami zatrudnienia? Pierwsza umowa jest na 12 miesięcy, a pensja to na początek 2.695,00 zł brutto. W tym czasie aplikant przejdzie obowiązkowe szkolenie podstawowe.

- Po roku zatrudnienia i pozytywnie zdanym egzaminie kończącym szkolenie jest możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony i awans na stanowisko młodszego strażnika z wynagrodzeniem zasadniczym 3.055,00 zł brutto - dodają w SM.

Poza tym strażnicy otrzymują dodatek za wieloletnią pracę (od 5 do 20 proc. w zależności od stażu pracy), dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. 13-tkę. Mają też świadczenia socjalne, ubezpieczenie grupowe i bezpłatne szkolenia oraz zajęcia z taktyk interwencji.

Dodajmy, że aktualnie ogłoszona rekrutacja potrwa do 22 września.

- Oferty pracy zawierające komplet wymaganych dokumentów należy składać w zamkniętej kopercie, opisanej imieniem, nazwiskiem, adresem, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę wraz z adnotacją: „Nabór nr KS.110.6.2020.JK z dnia 10.09.2020 r. na stanowisko urzędnicze: strażnik miejski - aplikant Straży Miejskiej w Katowicach” u dyżurnego Straży Miejskiej przy ul. Żelaznej 18  - zastrzegają przedstawiciele Straży Miejskiej.
 
Szczegółowych informacji udziela również Zespól Kadr i Szkolenia pod numerem telefonu 32-494- 02 06.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto