Pozycjonowanie Katowice, czyli jak szukać klientów z Katowice przez internet?

Materiał informacyjny bizzit.pl
Posiadając firmę w Katowicach, szuka się sposobów na to, by przede wszystkim pozyskać klientów lokalnych. Trzeba więc sposobu na to, by wyróżnić się spośród wszystkich. Takich jak nasze strony www w Katowicach jest wiele. Potrzebne jest takie zaplanowanie kampanii marketingowych, by wśród wszystkich wyjść na prowadzenie. Dziś podpowiadamy jak szukać klientów z Katowic.

Jaki cel ma pozycjonowanie stron?

Za pomocą określonych technik, dana witryna staje się bardziej rozpoznawalna, wyróżnia się na tle konkurencji, internauci chętnie dokonują na niej zakupów lub szukają odpowiednich dla siebie usług czy samych treści. Efektem pozycjonowania jest zapewnienie stronie internetowej jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce. W marketingu zagranicznym wszystkie te działania określa się jako SEO (Search Engine Optimization), które jest częścią marketingu w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Marketing). W przypadku firm na śląsku, warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne, o jego korzyściach można przeczytać na bizzit.pl/pozycjonowanie-katowice. Pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do klientów z całej aglomeracji śląskiej. Jak to możliwe? O tym opowiemy w dalszej części artykułu.

Jak szukać klientów z Katowic, w internecie czy tradycyjną reklamą?

Katowice to stolica Metropolii, w której powstaje wiele firm. Rozwój biznesu na Śląsku bywa jednak stosunkowo trudny. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na konkurencyjność. Potrzebny jest dobry pomysł, by móc wypromować swoją firmę, stronę internetową. Reklama lokalna bywa stosunkowo problematyczna. Udaje się ją jednak przeprowadzić. Jak? Oczywiście dla wielu osób, sposobem na promowanie lokalnego biznesu są tradycyjne metody, takie jak ulotki, banery, nadruki na samochodach, a nawet reklama w prasie lub w radiu. Oczywiście, są to sposoby, które zawsze lepiej wdrożyć niż nie, zwłaszcza jak ma się siedzibę firmy, w której świadczy się dane usługi, obsługując bezpośrednio klienta. Przykładowo, w ten sposób można promować restaurację, sklep, warsztat samochodowy, biuro rachunkowe lub kancelarię. Jednak niekoniecznie w Katowicach czy w innych śląskich miastach będzie łatwo reklamować w ten sposób usługi, takie jak wykonywanie remontów, sprzedaż lub wdrażanie oprogramowania. Właśnie dlatego lepiej postawić na marketing internetowy i pozycjonowanie lokalne. Agencje SEO ze Śląska można znaleźć m.in. na portalach ogłoszeniowych (sprzedajemy.pl/pozycjonowanie-stron-katowice), to dobry sposób na sprawdzenie okolicznych firm marketingowych.

Pozycjonowanie ukierunkować na Katowice czy całą aglomerację śląską?

Pozycjonowanie firmy to nic innego jak działania, które mają na celu uzyskanie możliwie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Np. gdy naprawiasz samochody, to klient, wpisując frazę: "mechanik samochodowy Śląsk", powinien w pierwszych wynikach, najlepiej na mapach Google, znaleźć stronę Twojej firmy. Jak to osiągnąć? Właśnie zlecając pozycjonowanie strony firmy. Jednak ważne jest to, by właśnie prowadząc biznes w regionie, mieście, postawić na pozycjonowanie lokalne. Dlaczego? W sytuacji, gdy ma się firmę, której działalność opiera się na sprzedaży lub usługach lokalnych, trzeba skupić swoje działania na dany region geograficzny.

W przypadku województwa śląskiego jest jeszcze dodatkowe utrudnienie, właśnie w postaci aglomeracji. Mieszkańcy jednego miasta często pracują w innym. Często danej usługi, oferty mogą szukać w dwóch miejscowościach, w zależności od oczekiwań, ale i cen, a także tego, co wskaże im Google. Przykładowo, nie zawsze pozycjonowanie w Piekarach Śląskich może być skuteczne z uwagi na niewielką ilość mieszkańców. Czasami lepiej rozszerzyć zakres lokalnego pozycjonowania. Przecież z usług w Piekarach Śląskich skorzystać mogą mieszkańcy Bytomia i na odwrót. Warto więc, prowadząc biznes na Śląsku, skupić się nie tylko na promocji lokalnej z uwzględnieniem miasta, ale i miejscowościach ościennych, a nawet – całego województwa.

Zlecając pozycjonowanie lokalne w Katowicach, trzeba się liczyć z tym, że na efekty przyjdzie długo poczekać. Konkurencja jest duża, a co więcej również nie śpi i dokłada wszelkich starań, by być przed innymi. Tak więc pozycjonowanie w Katowicach może być wyzwaniem, ale też dużą wartością z bardzo opłacalnymi efektami, gdy już znajdziemy się wysoko w wynikach, w szczególności na mapkach Google.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto