Na przełomie roku będzie wiadomo, kto zostanie generalnym wykonawcą drugiego etapu przebudowy Katowic. Ta sama firma, która będzie w 2013 modernizowała aleję Korfantego i jej pierzeje, wybuduje także nową drogę. Ulica Śródmiejska połączy Chorzowską z Piotra Skargi. Na budowie jezdni się nie skończy, bo w centrum staną także… ekrany dźwiękoszczelne.
Śródmiejska będzie dwukierunkowa, długa na nieco ponad 418 metrów. Szerokość jednego pasa ruchu wyniesie 3,5 metra. Dozwolona prędkość - 30 km na godzinę. Wzdłuż ulicy będzie biegł chodnik, szeroki na 3 metry oraz ścieżka rowerowa, o nawierzchni bitumicznej w kolorze czerwonym, szeroka na 2 metry. Ulica od Piotra Skargi do parkingu przy hotelu Silesia będzie mieć po jednym pasie w każdą stronę, dalej aż do ulicy Chorzowskiej - będzie np. osoby pas do lewoskrętu. Drugi odcinek będzie biegł na tym samym poziomie, na którym znajduje się dziś wjazd do parkingów podziemnych pod Superjednostką - czyli niżej niż znajdują się obecnie naziemne parkingi przed blokiem.
Droga podzieli zachodnią pierzeję al. Korfantego. Będzie biegła między Superjednostką a Ślizgowcem.
Pod jej budowę trzeba będzie wyburzyć dawne Centrum u Michalika. I jak obiecuje Daniel Muc, rzecznik przebudowy centrum Katowic, nic więcej. - Nowoprojektowana ulica nie będzie przebiegać przez istniejące parkingi przy Superjednostce. Natomiast w części południowej będzie biegła po krawędzi działki, na której obecnie znajduje się parking przy nieczynnym hotelu Silesia - wyjaśnia. Ulica będzie oddalona od budynku Superjednostki na szerokość parkingu, czyli na ok. 17,5 m. Odległość pomiędzy ulicą Śródmiejską a aleją Korfantego będzie wynosiła ok 105 m.
Kontrowersyjny jest projekt ekranów, które oddzielą drogę od Superjednostki. Mieli o nie zabiegać mieszkańcy, którzy początkowo mocno protestowali przeciw tej inwestycji. Do wysokości 110 cm (ponad poziomem terenu) będą to żelbetowe ściany, na nich zamontowane zostaną stalowe stelaże, wypełnione siatką i obsadzone zielenią.
Śródmiejska to zresztą nie jedyna projektowana droga po tej stronie alei. Drugi etap przebudowy centrum zakłada, że pierzeję przetnie jeszcze kilka krótszych dróg, które połączą ją ze Śródmiejską. Budowa ulicy oraz cały drugi etap ma pochłonąć prawie 200 mln złotych
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?