Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Płać mniej za gaz, prąd, telefon, mieszkanie...

KB
Co robić, aby rachunki nie sprawiały tyle problemów? Gdzie pobierane są najmniejsze prowizje? Sprawdź! Może znajdziesz korzystne dla siebie rozwiązanie i comiesięczne zobowiązania przestaną spędzać Ci sen z powiek.

Co robić, aby rachunki nie sprawiały tyle problemów?
Gdzie pobierane są najmniejsze prowizje? Sprawdź! Może znajdziesz korzystne dla siebie rozwiązanie i comiesięczne zobowiązania przestaną spędzać Ci sen z powiek.

MASZ WYBÓR

Na poczcie
Od każdego rachunku do 700 zł zapłacisz prowizję - min. 3,50 zł. Jeśli będzie on wyższy, poczta pobiera 0,5 proc. wpłacanej kwoty.
Tylko opłacając fakturę Telekomunikacji Polskiej wydasz 0,99 gr, bez względu na wysokość rachunku.

W każdym banku
Gotówką możesz zapłacić za rachunek w dowolnym banku, nie musisz mieć w nim konta. Gdy do faktury dołączony jest druk polecenia przelewu, nie musisz wypisywać jakichkolwiek dodatkowych formularzy. Płacisz gotówką w kasie, bank przekazuje pieniądze na konto odbiorcy, np. spółdzielni mieszkaniowej, telekomunikacji, gazowni, itp. Pobiera jednak prowizję od każdej transakcji. I w każdym banku jest ona inna, zazwyczaj wynosi od 3,50 do 10 zł.

Przekazem gotówkowym
Jeżeli wraz z fakturą nie otrzymałeś gotowego druku polecenia przelewu, musisz wypisać go sam. Formularze dostępne są w każdym banku i na poczcie. Na przekazie podaj informacje:
- Twoje imię i nazwisko
- dokładny adres
- pełny numer rachunku bankowego odbiorcy, wskazany na fakturze
- kwotę wpłaty
- numer faktury i informację za co i za jaki okres jest to opłata np. czynsz za listopad
Za przekaz gotówkowy też zapłacisz określony procent od transakcji, najczęściej jest tak jak na poczcie - 0,5 proc., ale może być wyższy.

Z Twojego konta
Gdy masz własne konto, możesz wydać dyspozycję przelewu na konto odbiorcy. Opłaty uzależnione są od rodzaju konta jakie posiadasz i od szybkości przepływu gotówki. "Eliksir", czyli szybki transfer pieniędzy w niektórych bankach kosztuje 4 zł, zwykły tylko 2,80 zł. Możesz też wydawać dyspozycje przelewu w formie wypełnionego formularza - opłata wynosi około 4 zł, droższa jest dyspozycja ustna.
Najtaniej za przekazywanie pieniędzy z konta na konto zapłacisz wówczas, gdy masz rachunek w banku internetowym. Ofert jest wiele. Tu za przelewy najczęściej nie płacisz nic, natomiast za zlecenie stałe, czyli comiesięczne opłacanie rachunków np. 50 gr. Opłaty możesz także zlecić przez telefon - taka forma jest jednak droższa.

OPŁATY I REKLAMACJE

Telekomunikacja Polska SA
Możesz płacić:
- na poczcie
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez polecenie zapłaty
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- w punktach Moje Rachunki i UniKasa. W obu sieciach opłata wynosi 99 groszy.

Reklamacje:
Ustną lub pisemną możesz złożyć osobiście w Telepunktach lub w punktach obsługi klienta. Pisemną pod adresem:
Telekomunikacja Polska SA
ul. Bażantów 35
40-668 Katowice
Możesz zadzwonić pod numer Błękitnej Linii 93 93 lub wysłać elektroniczny formularz ze strony internetowej

www.tp.pl

Netia
Możesz płacić
- na poczcie
- w banku
- UniKasa i Moje Rachunki (bez prowizji)

Reklamacje
telefonicznie pod nr 0 801 802 803, dla abonentów Netii bezpłatny nr - *88.
Pisemnie pod adresem
Netia SA
ul. Poleczki 13
02-822 Warszawa
lub faksem (0-22) 338 50 00

Idea
Możesz płacić
- bezpłatnie w punktach obsługi klienta
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez polecenie zapłaty
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- na poczcie
- w punktach Moje Rachunki i UniKasa

Reklamacje
Możesz złożyć pisemnie w każdym biurze obsługi klienta lub samemu wysłać pod adresem:
Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp.z o.o.
Dział Reklamacji
ul. Skierniewicka 10 a
01-230 Warszawa
lub faksem pod nr. (0-22) 588 78 83. Pismo musi zawierać Twoje imię i nazwisko, numer identyfikacji w sieci (znajdziesz go na każdej fakturze), numer telefonu, opis roszczenia. Rachunki najlepiej przechowywać przez cały okres trwania umowy.

Plus
Możesz płacić
- bezpłatnie w punktach obsługi klienta
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez zlecenie stałe
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- na poczcie
- w punktach Moje Rachunki i UniKasa

Reklamacje
Możesz przyjść do biura obsługi klienta i tam wypełnić formularz lub pismo wysłać pod adresem:
Dział Reklamacji Polkomtel SA
ul. Wołoska 16
02-675 Warszawa
Musi zawierać Twoje imię i nazwisko, numer identyfikacji w sieci (podany na każdej fakturze), numer telefonu, opis Twojego roszczenia. W każdym biurze obsługi klienta możesz prosić o duplikat faktury lub dzwoniąc pod nr. - dla użytkowników Plus GSM - 26 01 lub 0 601 101 601. Na miejscu otrzymasz go w salonie firmowym Polkomtel SA przy ul. Grunwaldzkiej 87/91 w Gdańsku. Rachunki najlepiej przechowywać przez cały okres trwania umowy.

Era
Możesz płacić
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez zlecenie stałe
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- na poczcie
- w punktach Moje Rachunki i UniKasa

Rachunki
Telefonicznie w Biurze Obsługi Abonenta tel. (0-22) 413 69 96
Pisemnie pod adresem:
Polska Telefonia Cyfrowa sp. z o.o.
Dział Reklamacji
Al. Jerozolimskie 181
02-222 Warszawa
Faksem na numer (0-22) 413 69 49
Można również składać reklamacje w sklepach i salonach firmowych.
Rachunki przechowuj do czasu wygaśnięcia umowy.

Energa Gdańska Kompania Energetyczna
Możesz płacić
- bezpłatnie w kasach rejonowego biura obsługi klientów Energi
- na poczcie
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez polecenie zapłaty
- w punktach Moje Rachunki i UniKasa
Opłata prowizyjna wynosi
- w sieci Moje Rachunki - 1,85 zł
- w UniKasie - maksymalnie 1,99 zł
Reklamacje
Możesz składać w każdym biurze obsługi klienta osobiście lub telefonicznie. Numer telefonu znajduje się na każdej fakturze.

Grupa Energetyczna ENEA SA
Oddział w Bydgoszczy
(Chojnice)
- bezpłatnie w kasie
- na poczcie i w banku
Reklamacje
W biurze obsługi klienta.

Elbląskie Zakłady Energetyczne SA
(Malbork, Kwidzyn)
- Bezpłatnie w kasach
- w banku i na poczcie
Reklamacje
W razie wątpliwości kontaktuj się z biurami obsługi klienta.

Zakład Energetyczny Słupsk SA
(Słupsk, Człuchów, Lębork, Bytów)
- bezpłatnie w biurach obsługi klienta
- bezpłatnie na poczcie!
- w banku
- w punktach Moje Rachunki
- opłata prowizyjna wynosi 1,99 zł

Reklamacje
W każdym biurze obsługi klienta - osobiście lub telefonicznie.

Pomorska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.
Możesz płacić
- bezpłatnie w kasach gazowni
- na poczcie
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez zlecenie stałe
Reklamacje
W każdym biurze obsługi klienta osobiście lub telefonicznie. Numer telefonu znajdziesz na rachunku.

Pomorska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.
Możesz płacić
- bezpłatnie w kasach gazowni
- na poczcie
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez zlecenie stałe

Reklamacje
W każdym biurze obsługi klienta osobiście lub telefonicznie. Numer telefonu znajdziesz na rachunku.

Czynsz za mieszkanie
Możesz płacić
- bezpłatnie w kasach spółdzielni mieszkaniowych lub w Biurach Obsługi Mieszkańców
- na poczcie
- w dowolnym banku jako polecenie przelewu
- w banku, w którym posiadasz konto poprzez zlecenie stałe
Reklamacje
Możesz składać w biurach spółdzielni mieszkaniowych. Od decyzji zarządu możesz odwołać się do Rady Nadzorczej. Rada ma do 90 dni na rozpatrzenie Twoich roszczeń. Jeśli decyzja jest dla Ciebie niekorzystna, możesz wystąpić na drogę sądową. W przypadku nieruchomości komunalnych, reklamacje składaj swoim Biurze Obsługi Mieszkańców lub pisemnie do siedziby głównej zarządu. W przypadku wspólnoty mieszkaniowej z reklamacją możesz zgłosić się do zarządcy. Gdy to nie przyniesie skutku, odwołaj się do walnego zgromadzenia członków wspólnoty.

Alina Rocka rzecznik konsumenta przy Urzędzie Miejskim w Gdańsku

- Operator telefonii ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Brak odpowiedzi na pismo oznacza, że została ona uwzględniona. Jeśli odpowiedź jest negatywna, a klient się z nią nie zgadza, może udać się do sądu. W przypadku dostawcy gazu, reklamacje powinny być rozpatrzone w terminie 14 dni. Faktury dotyczące świadczeń okresowych tj. za gaz, energię, mieszkanie, telefon, najlepiej przechowywać przez trzy lata. Roszczenia z tego tytułu przedawniają się po ich upływie.

UNIKASA i MOJE RACHUNKI

Bez formularzy
Możesz płacić za rachunki podczas robienia zakupów w supermarkecie, gdy tankujesz paliwo lub gdy wypożyczasz kasetę wideo. Na terenie całego kraju znajdują się punkty kasowe sieci UniKasa i Moje Rachunki. Nie musisz wypełniać żadnych formularzy przelewu. Wystarczy, że masz przy sobie rachunek.

Jak to się odbywa
- Przekazujesz kasjerowi rachunek
- Kasjer wczytuje kod kreskowy za pomocą specjalnego skanera
- Za rachunek płacisz gotówką
- Od kasjera otrzymujesz potwierdzenie dokonania transakcji - paragon
Zachowaj paragon!
W razie reklamacji stanowi on dowód opłacenia rachunku

Uwaga!
Jest bardzo ważne, by kod kreskowy na dostarczonym przez Ciebie rachunku był w stanie umożliwiającym jego odczytanie przez skaner terminala. Jeżeli kod jest pognieciony, starty, zamazany lub w inny sposób uniemożliwia poprawne zeskanowanie, nie jest możliwe dokonanie płatności w punktach kasowych objętych siecią Moje Rachunki lub UniKasa.

Punkty UniKasy
Gdańsk
- Geant, ul. Spacerowa 48
- BPOK - Bankowy Punkt Obsługi Klienta, ul. Ciasna 2
- Germanos, ul. Podwale Staromiejskie 109/112
Gdynia
- Geant, ul. Śląska 142
- Tesco, ul. Kcyńska 27
- Germanos, ul. Starowiejska 22
- Germanos, ul. Świętojańska 74
- Germanos, ul. Świętojańska 14
- Germanos, ul. Wielkokacka 2
Tczew
- Germanos, ul. Kwiatowa 4
Kościerzyna
- Germanos, ul. Rynek 2
Słupsk
- Germanos, ul. Wojska Polskiego 26
- Germanos, ul. Nowobramska 1

Punkty Moich Rachunków
Gdańsk
- Dominik 34, ul. Chopina 41
- Egma, ul. Krzywoustego 13 A
- Gabix, sklep nr 3, ul. Osiedlowa 1 B
- hipermarket Carrefour, ul. Szuberta 102 A
- hipermarket Real, ul. Kołobrzeska 32
- Janbol, ul. Paprykowa 9
- Lewiatan Pomorze, delikatesy Mini, ul. Piotrkowska 9G
- Lewiatan Pomorze, Hesja 2000, ul. Subisława 19
- Lewiatan Pomorze, P.H. Zaspa SJ, ul. Dywizjonu 303/22A
- Lewiatan Pomorze, sklep Kobdo, ul. Siennicka 26
- Lewiatan Pomorze, sklep Kupiec, ul. Gałczyńskiego 1
- Lewiatan Pomorze, sklep Kupiec, ul. Marusarzówny 2
- Lewiatan Pomorze, sklep Kupiec, ul. Stryjewskiego 27
- Lewiatan Pomorze, sklep Kupiec, ul. Szafarnia 4
- Lewiatan Pomorze, sklep spożywczy ABC, ul. Kartuska 106
- PLON II sklep nr 1, ul. Kocurki 1B
- PLON II sklep nr 2, ul. Czyżewskiego 12
- sklep Mariol, ul. Barniewicka 107
- sklep spożywczy, ul. Grunwaldzka 24
- sklep Tebo, ul. Jabłońskiego 11
- stacja paliw PKN Orlen, al. Grunwaldzka 258
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Dąbrowszczaków 16
- stacja paliw PKN Orlen, al. Grunwaldzka 539
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Oliwska 37
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Miałki Szlak 14
- stacja paliw PKN Orlen, Trakt św. Wojciecha 39
- stacja paliw PKN Orlen, al. Grunwaldzka 341
- supersam 34, ul. Biegańskiego 25
Sopot
- Lewiatan Pomorze, delikatesy Pam, ul. Grunwaldzka 80
- Lewiatan Pomorze, sklep ogólnospożywczy ABC, ul. Malczewskiego 1
- Merkus, ul. Cieszyńskiego 24
- sklep wielobranżowy Gosia, al. Niepodległości 679
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Powst. Warszawy
- stacja paliw PKN Orlen, al. Niepodległości
Gdynia
- Żarłoczek, ul. Porębskiego 2
- delikatesy Magda, ul. Powstania Śląskiego 4a
- FH Adept sklep ABC, ul. Chylońska 191
- Lewiatan Pomorze, Admir, ul. Władysława IV
- Lewiatan Pomorze, delikatesy Anna, ul. płk. Dąbka 232
- Lewiatan Pomorze, P.H.U. Rydwan, ul. Sandomierska 5A
- Lewiatan Pomorze, SAM Zosia, ul. Nauczycielska 2A
- Lewiatan Pomorze, sklep AHU SAM nr 4, ul. Horyda 32
- Lewiatan Pomorze, sklep PH Kora, ul. Narcyzowa 1
- Lewiatan Pomorze, sklep Wika, ul. Zamenhoffa 8
- Lewiatan Pomorze, sklep nr 2, ul. Abrahama 41
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Śląska 45/47
- stacja paliw PKN Orlen, ul. J. Piłsudskiego 57
- stacja paliw PKN Orlen, al. Zwycięstwa 295
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Wielkopolska 239
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Morska 495
- stacja paliw PKN Orlen, al. Zwycięstwa 179
Chojnice
- hipermarket Hypernova, al. Bayeux 1
Kobylnica
- hipermarket Real, ul. Szczecińska 6
Kolbudy
- SPH Bielkówko, ul. Gregorkiewicza 60, Bielkówko
- SPH SCH sklep 101, ul. Dworcowa 1
- SPH SCH sklep 104, ul. Strażacka 3, Lublewo
Koszwały
- stacja paliw PKN Orlen
Kościerzyna
- Społem PSS, sklep nr 1, ul. Rynek 22/23
- Społem PSS sklep nr 24, ul. Staszica 2
- Społem PSS sklep nr 4, ul. Strzelecka 6
Kwidzyn
- supermarket Champion, ul. Słowackiego 14
Lębork
- sklep spożywczy A. Frank, ul. Czołgistów 32
Malbork
- Intermarche Floret, ul. Kotarbińskiego 14
Pruszcz Gdański
- Lewiatan Pomorze, Portal 2000, ul. Żwirki i Wigury 2
Pszczółki
- Lewiatan Pomorze, sklep Koydo, ul. Pomorska 9
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Gdańska 32
Rumia
- Lewiatan Pomorze, PPHU Bazar 2, ul. Gdańska 39/9
- Lewiatan Pomorze, sklep AHU SAM, ul. Kamienna 1
- Lewiatan Pomorze, sklep AHU SAM, ul. Pomorska 13
- Lewiatan Pomorze, sklep Bazar, ul. Dąbrowskiego 13
- Lewiatan Pomorze, sklep Bazar, ul. Żwirki i Wigury 48
- MAX, ul. Krakowska 24
Sierakowice
- sklep spożywczy Warzywa Owoce, ul. Słupska 2
Starogard Gdański
- hipermarket Hypernova, ul. Niepodległości 2
- sklep Społem, ul. Rynek 18
- sklep Społem, ul. Konstytucji 3 Maja 13
Słupsk
- stacja paliw PKN Orlen, Gdańska 18 A
Tczew
- Lewiatan Pomorze, Kaja s.c. Hurt - Detal, ul. Jedności Narodu 6
- sklep Kuba, al. Zwycięstwa 16
- sklep Vega, ul. Czyżykowska 68
Trąbki Wielkie
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Gdańska 22
Ustka
- Lewiatan Pomorze, Anex Plus Sklep ?U Janusza?, ul. Grunwaldzka 10
Wejherowo
- Lewiatan Pomorze, sklep spożywczy Spartan, ul. 12 Marca 167
- sklep spożywczy Delikates 34, pl. J. Wejhera 16
- stacja paliw PKN Orlen, ul. Gdańska

POLECENIE ZAPŁATY
Polecenie zapłaty to usługa bankowa, która umożliwia Ci regulowanie wszelkich płatności i rachunków, których kwoty i terminy wpłaty zmieniają się, np. rachunków za komórkę, energię czy np. rat kredytu w obcej walucie.

Jak działa
Usługa polecenia zapłaty jest w pełni oparta o system elektronicznej wymiany danych między bankami - Elixir. Operację obciążenia zleca w swoim banku wierzyciel, np. elektrownia czy telekomunikacja. Następnie bank wierzyciela, poprzez pierwszą sesję Elixira, przesyła operację do banku dłużnika, czyli do Twojego banku. Jeśli ten stwierdzi, że nie może wykonać obciążenia na rachunku dłużnika, bo np. brakuje środków, to trzecią sesją Elixira wysyła do banku wierzyciela odpowiedź z kodem problemu. W przypadku, gdy wszystko jest w porządku, rachunek bankowy wierzyciela zostaje uznany na plus.

Jak uruchomić tę usługę
1. Najpierw zgłaszasz się do wierzycieli, czyli firm, które wystawiają rachunki (gazownia, elektrownia, telekomunikacja itp.).
2. Wypełniasz specjalne druki upoważniające do uruchomienia usługi Polecenie zapłaty.
3. Od tej chwili wierzyciele wysyłają faktury (Ty nadal otrzymujesz oryginały) do banku, w którym masz konto i pieniądze są pobierane bezpośrednio z Twojego rachunku.
4. Otrzymujesz informacje o dokonanych operacjach - od wierzycieli i z banku. Jeśli zmienisz zdanie, możesz anulować usługę.

Wygodne!
Polecenie zapłaty oznacza dla Ciebie:
- wygodę - wszystkie czynności związane z opłaceniem należności np. za gaz, telefon czy mieszkanie wykonują za Ciebie wierzyciele, czyli np. elektrownia, telekomunikacja czy zarząd nieruchomości, oraz bank
- oszczędność czasu - nie musisz osobiście odwiedzać banku, ani stać w długich kolejkach na poczcie
- terminowość realizacji zobowiązań - nie musisz się obawiać, że nie zapłacisz w terminie zobowiązania i narazisz się w ten sposób na koszty związane z odsetkami karnymi; w ramach polecenia zapłaty transakcje realizowane są w ciągu jednego dnia, gdy tymczasem przy wykorzystaniu do płacenia rachunków standardowego przelewu trzeba liczyć się z około trzydniowym okresem jego realizacji
- bezpieczeństwo - masz możliwość odwołania polecenia zapłaty
- kontrolę nad wysokością płatności - wierzyciele, w większości przypadków, przesyłają rachunki i faktury klientom
- niższe lub zerowe koszty - możesz złożyć nieograniczoną liczbę zleceń, za które pobierana jest tylko jedna opłata lub nie jest pobierana wcale (w przypadku np. zlecenia stałego musisz składać osobne zlecenia dla każdej płatności, co powoduje, iż koszt usługi może wielokrotnie wzrosnąć)

Ile kosztuje
Usługi polecenia zapłaty w wielu bankach jest bezpłatna. Inne, jeżeli pobierają opłaty, to również znacznie niższe niż za tradycyjne przelewy lub zlecenia stałe. Mają one formę jednorazowej opłaty miesięcznej. Jej wysokość zmniejsza się wprost proporcjonalnie do wzrostu liczby płaconych przy wykorzystaniu tej usługi rachunków. Im więcej firm obciąża Twoje konto, tym jednostkowy koszt każdej operacji jest mniejszy.

Są wymagania
- Aby skorzystać z dobrodziejstw polecenia zapłaty, musisz posiadać konto osobiste. Za jego pośrednictwem będą bowiem dokonywane wszelkie operacje.
- Musisz zgłosić się do firm (elektrowni, gazowni, telekomunikacji itp.), które wystawiają Ci rachunki oraz wypełnić druk upoważnienia takiego polecenia. Na jego podstawie firmy te będą wysyłać faktury bezpośrednio do Twojego banku.
- Od tego momentu obowiązek terminowej zapłaty za rachunki przejmuje na siebie bank - przelewa pieniądze z Twojego konta na rachunek wierzyciela, czyli firmy, której jesteś winien pieniądze. Tobie pozostaje jedynie pilnować, aby konto nie było puste. Wówczas bowiem rachunek nie będzie uregulowany, a Ty zostaniesz z rosnącym długiem (odsetki!).

Kto akceptuje
- W niektórych bankach nie wszystkie oddziały obsługują polecenie zapłaty. Aby to sprawdzić, skorzystaj z wyszukiwarki oddziałów bankowych, dostępnej na
stronach Bankier.pl pod adresem:
www.bankier.pl/narzędzia/wyszukiwarki/bank-oddzial
- Mimo że popularność polecenia zapłaty stale rośnie, nadal część firm nie akceptuje tej formy rozliczeń. Problemów z jej obsługą nie powinieneś mieć w przypadku m.in. firm telekomunikacyjnych, operatorów sieci komórkowych, nadawców telewizyjnych, zakładów energetycznych oraz części uczelni, które umożliwiają regulowania w ten sposób czesnego.

Czy to jest bezpieczne?
- Usługa polecenia zapłaty nie wiąże się z żadnym ryzykiem nadpłacenia rachunków lub ściągnięcia kwot zawyżonych. Co miesiąc będziesz bowiem dostawał z każdej firmy informację o ściągniętych kwotach. Taką samą informację dostarczy Ci także bank na stałym, miesięcznym wyciągu ze wszystkich operacji.
- Jeżeli mimo to stwierdzisz, że pieniądze zostały pobrane z Twojego konta niesłusznie lub w zbyt wysokiej kwocie, możesz odwołać transakcję. I to nawet bez żadnego uzasadnienia. Kwota odwołanego polecenia zapłaty trafi na Twoje konto i zostanie powiększona o odsetki z tytułu oprocentowania środków na rachunku bankowym od dnia zrealizowania polecenia zapłaty.
- Dodatkowo przysługuje Ci prawo do cofnięcia w każdym czasie zgody do obciążania Twojego rachunku w drodze polecenia zapłaty. Musisz jednak zrobić to na piśmie.

Zlecenie stałe
Zlecenie stałe to wygodna forma płacenia stałych zobowiązań (czynsz, spłata kredytu, ubezpieczenie). Wystarczy raz podać dane odbiorcy przelewu, kwotę i częstotliwość wykonywania operacji, aby bank automatycznie dokonywał przelewu. Zlecenie stałe możesz ustanowić w serwisie www lub dzwoniąc do konsultanta w danym banku. Może ono być realizowane w dowolnych odstępach czasu, np.: co dzień, tydzień, miesiąc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto