MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

PKP wycofały osiem pociągów kursujących do miast województwa śląskiego

(eba)
Szczyt marzeń PKP? Fot. ARKADIUSZ GOLA
Szczyt marzeń PKP? Fot. ARKADIUSZ GOLA
Mała frekwencja i nieopłacalność przewozów pasażerskich - to powody odwołania kilku pociągów miejscowych. Na trasie Kraków-Katowice jeździło nimi dotąd najwyżej 70 osób.

Mała frekwencja i nieopłacalność przewozów pasażerskich - to powody odwołania kilku pociągów miejscowych. Na trasie Kraków-Katowice jeździło nimi dotąd najwyżej 70 osób. Aby nadal kursowały, musiałoby podróżować minimum 300 osób.

- To nie była nasza decyzja, ale centrali PKP w Warszawie - tłumaczy Wojciech Trzmiel, doradca dyrektora ds. mediów Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach. - Uruchamiając te linie przed dwoma laty mieliśmy nadzieję, że ludzie zrezygnują z podróży własnymi samochodami i przesiądą się do pociągu. Stało się jednak inaczej. Pociąg musi na siebie zarabiać przynajmniej w 50 procentach. Jeśli tak nie jest, zostaje wycofany. Nawet gdybyśmy chcieli dopłacić do kursów, to nie mamy z czego.

Jego zdaniem, likwidacja kilku połączeń, nie powinna być utrudnieniem dla pasażerów. Ci, którzy korzystali z nich do tej pory, mogą jeździć pociągami o innej godzinie. Nie spowoduje to tłoku i nikt nie będzie musiał stać na korytarzu, bo inne linie również nie są przeładowane.

- Lepszym rozwiązaniem byłoby obniżenie cen biletów. Jestem przekonana, że dzięki temu wzrosłaby liczba pasażerów. Dlaczego PKP nie skorzystało z takiej możliwości? - zastanawia się Dorota Król, która kilka razy w tygodniu korzystała z wycofanych pociągów.

- Obniżanie cen biletów również nie zależy od nas, ale od centrali w Warszawie - zapewnia Wojciech Trzmiel.
Czy wszyscy klienci PKP znajdą jednak czas i cierpliwość, by czekać na następne połączenie kolejowe? Wielu z nich wybierze inny środek transportu. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych Katowice niebawem może zlikwidować kolejne linie. Wkrótce może się okazać, że opłacalnych pociągów jest kilka w ciągu doby.

- Przewozy regionalne na całym świecie są dotowane z budżetów centralnych i samorządowych. Na rozwój komunikacji przeznaczane są na przykład środki z akcyzy za paliwo - podsumowuje Trzmiel.

Od 1 września br. nie kursują następujące pociągi:

- "Karlik" relacji Katowice (odj. 14.20) - Kraków Gł. (przyj. 15.42)

- "Karlik" Kraków Gł. (odj. 14.08) - Katowice (przyj.15.30)

- "Wanda" Katowice (odj. 16.20) - Kraków Gł. (przyj. 17.45)

- "Wanda" Kraków Gł. (odj. 8.08) - Katowice (przyj. 9.30)

- Katowice (odj. 12.20) - Kielce (przyj. 15.10)

- Kielce (odj. 7.10) - Katowice (przyj. 9.14)

Od 2 września:

- "Giewont" Zakopane (odj. 6.00) - Częstochowa (przyj. 11.46) - w pełnej relacji będzie kursował w poniedziałki, soboty i niedziele oraz 1 XI.

- "Giewont" Częstochowa (odj. 15.36) - Zakopane (przyj. 21.02) będzie kursował w pełnej relacji w piątki, soboty, niedziele oraz 31 X. W pozostałych terminach pociąg będzie kursował w skróconej relacji Częstochowa - Kraków Gł.

Od 7 września:

- "Wisełka" Kraków Gł. (odj. 7.22) - Wisła Głębce (przyj. 10.25) będzie kursował tylko w soboty

- "Wisełka" Wisła Głębce (odj. 17.00) - Kraków Gł. (przyj. 20.12) będzie kursował tylko w niedziele (oprócz niedzieli 10 XI) oraz 11 XI.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto