Ostatni etap obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, który rozpoczynać ma się od węzła Brezelia w kierunku Opatowa, od miesięcy stanowi ogromny problem, ze względu na zbyt małą kwotę, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczyła na ten cel, w stosunku do cen oferowanych w przetargach. Przypomnijmy, że postępowanie przetargowe trwa już dziewięć miesięcy i było kilkakrotnie przedłużane.
Jak informuje Małgorzata Pawelec- Buras, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zatwierdzony został aneks do „Programu Inwestycji dla budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów”. Dzięki temu możliwe będzie rozstrzygnięcie postępowania przetargowego i podpisanie umowy z wykonawcą. Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „projektuj i buduj” w latach 2020-2023.
Nie ma informacji o tym, o ile zwiększona została kwota na inwestycję. Do tej pory zarządcy drogi brakowało około 5 milionów złotych, by móc ją zrealizować. Oferty złożone w przetargu opiewały na kwoty od 52,9 miliona złotych do 75,9 miliona złotych, tymczasem pierwotny budżet na to zadanie wynosił 48 milionów złotych.
Kolejny już termin, w którym przetarg powinien być rozstrzygnięty, mija z końcem maja. Na przedłużenie terminu zawiązania ofertą zgodziły się tylko trzy z sześciu firm startujących w przetargu.
Ostatni odcinek obwodnicy ma mieć długość około 2,7 kilometra, przebiegać będzie nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką numer 755 (węzeł Brezelia) do ulicy Opatowskiej. W ramach inwestycji planowana jest między innymi korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej numer 9 w istniejącą trasę.
Budowa tego odcinka ważna jest nie tylko z punktu widzenia kierowców przejeżdżających tranzytem przez Ostrowiec Świętokrzyski. Jego brak powoduje, że ruch nadal kumuluje się na ulicy Sandomierskiej, co jest bardzo uciążliwe dla jej mieszkańców.
Średnie natężenie krajowej „dziewiątki” na ostrowieckich ulicach wynosi ponad 23 tysiące pojazdów na dobę.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?