Nowa organizacja ruchu na DK86 w Katowicach. Pszczyńska zwężona do jednego pasa aż do Górniczego Stanu

lota
Nowa organizacja ruchu na DK86 w Katowicach
Nowa organizacja ruchu na DK86 w Katowicach LOTA
23 marca po raz kolejny zmieniła się organizacja ruchu na DK86 w Katowicach w związku z przebudową węzła Giszowiec. Pszczyńska, czyli DK86, została zwężona od skrzyżowania z ulicą Górniczego Stanu do wiaduktu nad ulicą Kolistą. Ruch na tym odcinku odbywa się w obu kierunkach po jednym pasie. Dalej też jest ciasno.

Nowa organizacja ruchu na DK86 w Katowicach

Organizacja ruchu na DK86 w Katowicach po raz kolejny zmieniła się w poniedziałek, 23 marca. Zmiana jest oczywiście związana z przebudową węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81). Na czym polega?

W rejonie węzła jest jeszcze ciaśniej niż było. Od 23 marca zwężenie Pszczyńskiej (DK86) zostało bowiem wydłużone: ruch w obu kierunkach po jednym pasie odbywa się na odcinku od wiaduktu nad ul. Kolistą aż do skrzyżowania z ul. Górniczego Stanu (do wczoraj ruch w obu kierunkach na tym odcinku odbywał się po dwóch pasach ruchu). A dodajmy, że dalej - w kierunku centrum Katowic - jezdnia też jest zwężona.

Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywała aż do końca roku. Ma umożliwić przeprowadzenie prac na jezdni zachodniej DK86, czyli tej od centrum Katowic do Tychów.

- Ruch na ul. Pszczyńskiej będzie poprowadzony jezdnią wschodnią, czyli w kierunku od Tychów do centrum Katowic. Kierowcy będą poruszać się po jednym pasie w każdym kierunku jazdy na odcinku od wiaduktu nad ul. Kolistą praktycznie do skrzyżowania z ul. Górniczego Stanu – potwierdza Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta w Katowicach i dodaje, że zostaną utrzymane relacje zjazdowa i wyjazdowa na węźle Kolista poprzez dobudowane w ostatnim okresie poszerzenia łącznicy oraz pasa rozdziału ul. Pszczyńskiej.

Na DK86 w Katowicach powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie

Przypomnijmy: przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81) w Katowicach rozpoczęła się wiosną 2019 roku. To największa drogowa inwestycja w stolicy aglomeracji śląskiej od czasu budowy tunelu pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Przebudowa kosztuje 247,5 mln zł i ma się zakończyć dopiero w połowie 2021 roku.

Warto dodać, że węzeł Giszowiec to jedno z wąskich drogowych gardeł Katowic o olbrzymim natężeniu ruchu: tylko DK86 każdego dnia jeździ około 58,5 tysiąca pojazdów. Z kolei DK81, czyli 73 Pułku Piechoty jest jedną z najważniejszych miejskich arterii w ruchu lokalnym, ale nie tylko, bo łączy też Pszczyńską z wiślanką.

W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego. Dodatkowo rozbudowane zostaną ulica Pszczyńska (DK86) na odcinku od autostrady A4 do ul. Górniczego Stanu, a także 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolista.

Przebudowa węzła Giszowiec w liczbach:

  • 58,5 tysiąca – tyle pojazdów codziennie przejeżdża po DK 86 na wysokości katowickiego Giszowca
  • 247,5 mln zł – tyle kosztować będzie przebudowa węzłów DK81 i DK 86
  • 3,62 km – to łączna długość rozbudowywanych i przebudowywanych dwóch odcinków DK 81 i DK 86

Po co nam Polski Ład?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie