Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa Elka w Parku Śląskim to nie tylko gondole!

Piotr Kalsztyn
Piotr Kalsztyn
Od jutra rozpoczynają się prace nad budową nowej "Elki", czyli ...
Od jutra rozpoczynają się prace nad budową nowej "Elki", czyli ... Piotr Kalsztyn
Od jutra rozpoczynają się prace nad budową nowej "Elki", czyli kolejki naziemnej, która od czerwca będzie ponownie wozić Ślązaków w Parku Śląskim.

Kolejny krok do powrotu kolejki linowej Elka do Parku Śląskiego został wykonany. Dziś (19 września 2012 roku) podpisano umowę na realizację pierwszego etapu nowej parkowej kolei nadziemnej. Wykonawcą została firma Doppelmayr.

- Kolej linowa Elka to jedna z ikon parku, którą zarówno wszyscy miłośnicy tego miejsca, jak i jednorazowi goście często wspominają, a wspomnienia te są zawsze pozytywne. Niestety upływ czasu i techniczne zużycie spowodowały zamknięcie kolejki w roku 2007. Właśnie wykonaliśmy kolejny krok do powrotu Elki do parku w czerwcu 2013 roku - mówi Arkadiusz Godlewski, Prezes Parku Śląskiego.

- Kolejka w Parku Śląskim będzie pierwszą w Polsce typu łączonego - z krzesełkami i gondolami. Od jutra zabieramy się do pracy - mówi z kolei Bogdan Tarko, Prezes Doppelmayr Polska. 

Opis techniczny nowej Elki.

System będzie przystosowany do przemieszczania odwiedzających park na trasie o długości ponad 2 km w ciągu całego roku niezależnie od warunków atmosferycznych ze regulowaną zdolnością przewozową od 900 do 1600 osób/godz. Stacja początkowa znajdować się będzie w okolicach parkingu przy Wesołym Miasteczku, końcowa stacja natomiast przy Stadionie Śląskim.

Lokalizacja nowych podpór jest analogiczna z miejscem istniejących podpór likwidowanej kolejki. Stare podpory i fundamenty zostaną rozebrane. System będzie posiadać cechy zapewniające możliwie szeroki horyzont obserwacyjny terenów parku podczas jazdy pasażerów (uwarunkowanie wysokością drzew parku).

Poniżej przedstawiono główne dane techniczne projektowanej kolei:

Stacja przy Wesołym Miasteczku
Stacja przy Stadionie Śląskim
Długość odcinka kolei w poziomie ponad 2 km
Obciążenie kolei dla jazdy w każdym kierunku 100%
Pojazdy krzesła 4 osobowe i gondole 8 osobowe
Prędkość jazdy około 5 m/s
Zdolność przewozowa – przepustowość początkowa 900 os./godz.
Zdolność przewozowa – przepustowość docelowa 1600 os./godz

Liczba pojazdów (co najmniej):
–przepustowość początkowa 15 szt. kompletnych gondoli 8 osobowych z zawieszeniami i wprzęgłami, 30 szt. kompletnych krzesełek 4 osobowych z zawieszeniami i wprzęgłami,
–przepustowość docelowa 58 krzeseł + 29 gondol

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto