Mimo otwarcia w październiku nowej hali dworca w Katowicach przebudowa nadal trwa. PLK wciąż modernizuje perony oraz przejścia między nimi. Inwestycja za ok. 60 mln zł miała zakończyć się w grudniu 2012. Prace wstrzymało jednak bankructwo firmy Budus, podwykonawcy remontującego perony. Jak przyznaje Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK, roboty zakończą się nie wcześniej niż w czerwcu tego roku.
Prace wznowiono kilka dni temu. Jeszcze w grudniu generalny wykonawca inwestycji - Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych z Krakowa - znalazł nowego podwykonawcę.
Przebudowa peronów trwa od 2010 r., jak na razie udało się zmodernizować dwa z nich - 2 i 3 - oraz częściowo pierwszym, nad którym brakuje jeszcze wiaty. Roboty na peronie czwartym obecnie blokuje pogoda, za to sporo dzieje się w podziemnych przejściach. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięto tunel pod peronem czwartym. Przez najbliższy miesiąc robotnicy będą tu wzmacniali fundamenty peronu, aby postawić na nim wiatę. Po zakończeniu tych prac w tunelu poprawiona zostanie izolacja.
Częściowo odnowione są także przejścia prostopadłe do tunelu, a prowadzące na perony. Wschodnie i zachodnie są już gotowe. Prace od kilku miesięcy trwają w środkowym. To właśnie w nim montowane są schody ruchome oraz windy. I schody - w obu kierunkach - i windy są już montowane na peronie 2 i 3. Będą także na peronie 1 i 4. Dźwigi i schody zostaną uruchomione po zakończeniu prac w przejściu środkowym.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?