Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec z kostką brukową na drogach rowerowych w Katowicach. Na nowych i remontowanych będzie asfalt

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Nowa droga rowerowa w Ligocie w Katowicach
Nowa droga rowerowa w Ligocie w Katowicach Mat. prasowe
Koniec z kostką brukową na drogach rowerowych w Katowicach – ogłosił prezydent Marcin Krupa. Wszystkie nowe drogi, ale też te remontowane, będą z nawierzchni asfaltowej.

Koniec z kostką brukową na drogach rowerowych w Katowicach

Rowerzyści od lat skarżyli się na jakość dróg rowerowych w Katowicach, ale miasto na skargi było odporne i konsekwentne: drogi wykładano kostką brukową. Argumentacja urzędników zawsze była podobna: kostka wynika z konieczności zapewnienia dostępu do podziemnych sieci, w tym kanalizacji, sieci cieplnych czy gazowych.

Teraz zasady mocno się zmienią, a koniec kostki brukowej na katowickich drogach rowerowych ogłosił w poniedziałek, 7 września, Marcin Krupa.

- Aby rowerzyści chętnie korzystali z dedykowanej im infrastruktury, musi ona być wygodna. Dlatego zdecydowałem, że rezygnujemy całkowicie z kostki brukowej na katowickich ścieżkach rowerowych – napisał na Facebooku.

Jak dodał, jeśli dojdzie do awarii sieci podziemnych pod drogą rowerową, miasto na własny koszt będzie odtwarzało nawierzchnię, którą trzeba będzie zerwać.

- Już w tej sprawie zwróciliśmy się do gestorów sieci, by rozwiązanie to zastosować przy inwestycji, którą będziemy w najbliższym czasie realizować wzdłuż ulicy Lotnisko, a także będziemy wnioskować, by w przypadku już zatwierdzonych projektów także rezygnować z kostki. Ponadto wszystkie nowe inwestycje, dla których obecnie opracowujemy wytyczne, a także remontowane odcinki dróg rowerowych będą w całości wykonywane z nawierzchni asfaltowej – dodał Marcin Krupa.

W w tym roku w Katowicach ruszą budowy dróg rowerowych wzdłuż ulic Lotnisko i Korfantego

Warto dodać, że w latach 2014-2019 w Katowicach wybudowano 28 km dróg rowerowych, a obecnie łączna długość sieci dróg rowerowych w mieście przekracza 170 km.

W tym roku w Katowicach powstanie 8 kilometrów nowych tras. Dwie na południu miasta są już gotowe. To łącznie 4,5 kilometrów ścieżki od ulicy Owsianej do Medyków w Panewnikach oraz od Medyków do centrum przesiadkowego w Ligocie. Ich budowa pochłonęła w sumie 5,26 mln zł.

Dwie kolejne inwestycje, które rozpoczną się niebawem, to budowa drogi rowerowej w ciągu alei Korfantego oraz wzdłuż ulicy Lotnisko. Pierwsza ma być gotowa w styczniu 2021, druga - jeszcze w tym roku. Droga wzdłuż alei Korfantego pochłonie 1,36 mln zł i będzie miała 1300 metrów. Docelowo połączyć ma Park Śląski z centrum - będzie biegła od pętli Alfreda do ulicy Konduktorskiej.

Natomiast ta przy ulicy Lotnisko – poprowadzona między ulicami Pułaskiego i Francuską - uzupełni sieć ścieżek na terenie Doliny Trzech Stawów i zostanie połączona z planowaną trasą do Giszowca. Będzie miała 1,1 km, a budowa pochłonie 1,67 mln zł.

Dodajmy, że w planach są kolejne inwestycje rowerowe w Katowicach. To m.in. połączenie obszaru Strefy „Tempo 30” z centrum przesiadkowym „Brynów Pętla”, drogą rowerową w ulicy Jankego oraz z istniejącą trasą rowerową nr 1 (realizacja w 2020/2021), przejazd pod rondem gen. Jerzego Ziętka (realizacja w 2020/2021), połączenie Nikiszowca z Giszowcem (realizacja w 2020/2021 ), połączenie Giszowca z Katowickim Parkiem Leśnym, a także połączenie ulicy Gospodarczej z Graniczną/Pułaskiego i połączenie ul. Konnej z ulicami Techników i Niepodległości oraz trasą rowerową nr 5.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto