Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kodeks reklamowy dla Katowic nie powstanie w najbliższym czasie ZDJĘCIA

JPP
Co z kodeksem reklamowym dla Katowic?
Co z kodeksem reklamowym dla Katowic? LOTA
Szpetne szyldy, wszechobecne potykacze, a do tego gigantyczne reklamy zasłaniające elewację budynków. Reklamowy chaos w Katowicach trwa i od lat ma się bardzo dobrze. Obiecywany przez władze miasta tzw. kodeks reklamowy wciąż nie powstał i niestety nie ma nadzieli, że będzie gotowy w najbliższym czasie.

Nie ma rady na reklamowy chaos w Katowicach

Szpetne szyldy, jeszcze brzydsze witryny i reklamowy chaos, to niestety w Katowicach norma, którą bez trudu dostrzeżemy na głównych ulicach w centrum miasta, między innymi na 3 Maja, Mickiewicza czy Słowackiego. Regułą są też gigantyczne reklamy zakrywające często całe elewacje budynków, w tym fasady zabytkowych kamienic, ale niestety też budynków symboli, jak Dom Handlowy Zenit przy rynku.

O walce z chaosem reklamowym w Katowicach, zwłaszcza w jego centrum, mowa od lat. Od kilku lat też władze miasta zapowiadają, że uporają się z tym problemem. Niestety w temacie zasadniczo niewiele się dzieje.

Owszem, w 2018 roku zakończyły się konsultacje społeczne dotyczące „uchwały krajobrazowej” dla Katowic, w której mają zostać określone zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, tyle że na tym poprzestano. Najważniejszego, czyli tego kiedy miasto zacznie walkę z chaosem reklamowym, wciąż nie określono.

O kodeksie reklamowym mowa od lat i na zapowiedziach się kończy

Działania w tym zakresie sprawiają zresztą wrażenie pozorowanych. Gdy w ubiegłym roku konsultacje zakończono, pytaliśmy co dalej... Usłyszeliśmy wówczas, że najpierw powstanie „prognoza finansowa dotycząca oszacowania przewidywanych kosztów wprowadzenia regulacji w obszarze miasta".

Gdy w 2019 roku w temacie znów niewiele się dzieje, znów pytamy, co z kodeksem reklamowym dla Katowic?

- Od 8 sierpnia opracowywany jest audyt krajobrazowy dla województwa śląskiego, który będzie wskazywał istotne wytyczne dla uchwał krajobrazowych miast. Na ten moment nie ma narzędzia, które pozwoliłoby ingerować w decyzje prywatnych podmiotów w zakresie ekspozycji reklam na ich terenach – twierdzi Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

Zapewnia jednak, że miasto nad zapisami projektu uchwały krajobrazowej nadal pracuje. - Zapisy będziemy chcieli szeroko skonsultować, także ze służbami marszałka – dodaje.

Gdy w Katowicach urzędnicy przekonują, że „nie ma narzędzia, które pozwoliłoby ingerować w decyzje prywatnych podmiotów w zakresie ekspozycji reklam na ich terenach”, nad wprowadzeniem uchwały krajobrazowej pracuje Cieszyn. Projekt uchwały jest już gotowy, był wyłożony do publicznego wglądu, a 12 września zaplanowano dyskusję na temat proponowanych w nim rozwiązań. Plany w tym zakresie ma również Sosnowiec.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto